הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלינקן: ארה"ב תמשיך את "המאמצים המוצלחים" לנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב
מזכיר המדינה השתתף באירוע לציון יום השנה הראשון להסכמי אברהם, ואמר כי המשך חיזוק המהלכים הללו עשויים להביא לשיפור בחיי הפלסטינים ולשלום בין הצדדים

ממשל ביידן ימשיך את "המאמצים המוצלחים" של הממשל הקודם בראשות דונלד טראמפ, על מנת לעודד מדינות נוספות לנרמל את היחסים עם ישראל. כך אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חתימת הסכמי אברהם (צילום: AFP)

 

בהרצאה שהעניק ביום שישי במסגרת אירוע וירטואלי, שציין את יום השנה הראשון להסכם הנורמליזציה בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין - שכלל מאוחר יותר גם את מרוקו, סודן וקוסבו - בלינקן תיאר את הצעדים שוושינגטון תנקוט כדי לחזק את המהלכים, אם כי בדבריו הוא לא כלל דחיפה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"ראשית, נסייע בטיפוח הקשרים ההולכים וגדלים של ישראל עם בחריין, מרוקו, עם איחוד האמירויות הערביות, כמו גם עם סודן, שחתמה על הסכמי אברהם, וקוסבו - אשר יצרה קשרים עם ישראל בתחילת השנה", אמר מזכיר המדינה, שהוסיף כי הממשל האמריקני "יעמיק את מערכות היחסים הוותיקון של ישראל" גם עם מצרים וירדן. 

"כמו כן, אנחנו נעודד מדינות נוספות לעקוב אחר הנהגת האמירויות, בחריין ומרוקו", המשיך בלינקן. "אנחנו רוצים להרחיב את מעגל הדיפלומטי השלו, מכיוון שזה אינטרס של מדינות ברחבי האזור ובעולם כולו שישראל תקבל יחס כמו כל מדינה אחרת".

בלינקן הזכיר את ביקורו של ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי - מה שמסמל את הטיול הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי למצרים זה עשר שנים. 

 

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן (צילום: Shutterstock)

 

ממשל ביידן אמר בעבר כי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב אינה "תחליף לשלום בין ישראל לפלסטינים". כזכור, הסכמי אברהם הכעיסו את המנהיגים הפלסטינים, שקראו להסכמים "דקירה בגב" למאבק הפלסטיני.

אבל בדבריו, מזכיר המדינה הציע כי נורמליזציה עשויה להועיל לפלסטינים. "כולנו חייבים לבנות על מערכות יחסים אלה ועל הנורמליזציה הגוברת, כדי לבצע שיפורים מוחשיים בחייהם של הפלסטינים ולהתקדם לקראת המטרה ארוכת השנים, של קידום משא ומתן ושלום בין הצדדים", אמר. 

שר החוץ הישראלי יאיר לפיד, שהשתתף גם הוא באירוע, אמר שהוא יבקר בבחריין מאוחר יותר החודש, ואמר כי הנורמליזציה "פתוחה לחברים חדשים". "אחת המטרות שלנו, המטרות המשותפות שלנו, היא להבטיח שמדינות אחרות יעקבו ויצטרפו אלינו לעידן החדש של שיתוף פעולה וחברות", אמר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE