הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתונים חדשים של ה-CDC: החיסון של מודרנה יעיל לאורך זמן בפער משל פייזר ו-J&J
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בדק במשך חמישה חודשים אלפי חולים, ומצא כי לאחר כארבעה חודשים, יעילות מודרנה נשארת יציבה, ואילו החברות האחרות צונחות

החיסון של מודרנה נגד וירוס הקורונה יעיל במעט מזה של פייזר או של ג'ונסון וג'ונסון במניעת אשפוזים, אם כי הפער גדל במידה ניכרת ארבעה חודשים לאחר ההתחסנות המלאה - כך עולה מנתונים חדשים שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודרנה (צילום: Shutterstock)

 

הסוכנות האמריקנית פרסמה ביום שישי האחרון דו"ח, בדיוק כאשר ה-FDA החליט שלא לאשר מתן מנת חיסון שלישית של פייזר לכלל תושבי ארצות הברית מעל גיל 16, אלא לאפשר שימוש חירום אך ורק לבני 65 ומעלה. 

על פי הנתונים החדשים, שנאספו במשך חמישה חודשים, מכמעט 3,700 בני אדם מ-21 בתי חולים ב-18 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית, ה-CDC קבע כי למרות ההוכחות ההולכות וגדלות כי החיסונים הם יעילים - מודרנה נשארה היעילה ביותר לאורך זמן. 

בסך הכל, נכתב במחקר, חיסון מודרנה יעיל ב-93% במניעת אשפוזים כתוצאה מהנגיף בקרב מבוגרים אמריקנים. במהלך תקופת המחקר, שהחל ב-11 במרץ והסתיים ב-15 באוגוסט, החיסון של חברת פייזר נמצא יעיל ב-88%, ואילו של ג'ונסון וג'ונסון עומד כעת על 71%. 

לצד הנתונים הכלליים הללו, המחקר בדק גם את האפקטיביות, הנקראת גם VE, לתקופה של 14 יום עד 120 ימים ואף יותר - שם הפערים בין החיסונים גדלו משמעותית.

מודרנה נשארה יעילה ב-92% נגד אשפוז לאחר 120 יום, ואילו פייזר ירדה ליעילות של 77%. יעילות החיסון של ג'ונסון וג'ונסון לא נבחן במסגרת 120 ימים ומעלה, אם כי המרכז לבקרת מחלות ציין כי היעילות שלו ירדה ל-68% אחרי 28 ימים בלבד לאחר החיסון. 

כאמור, ביום שישי ועדת ה-FDA דנה בנושא מתן חיסון חיזוק שלישי, תוך כדי שהוצגו נתונים מתוך משרד הבריאות הישראלי. בסיום הדיון נערכה הצבעה, ורק שלושה מחברי הוועדה הצביעו בעד מתן חיסון שלישי של פייזר לבני 16 ומעלה. לעומת זאת, 16 חברי הוועדה האחרים העלו ספקות לגבי צורך הזריקה הנוספת, וטענו כי אין מספיק מידע המעיד על בטיחותה. 

זמן קצר לאחר מכן, ה-FDA החליט להעניק אישור לשימוש חירום לחיסון פייזר לבני 65 ומעלה, בעלי מחלות רקע ולעובדי מערכת הבריאות. 

68% לא
32% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE