הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם חשבון בנק אמריקאי? אז כדאי לכם להתחיל לדאוג - "ביידן יחייב את הבנקים לדווח ישירות על הנכסים למס ההכנסה"
בצעד היסטורי ותקדימי ממשלת ארה"ב הולכת להפוך את הבנקים וחברות האשראי לסוכן גביית מיסים, ככה לפי התכנית החדשה של שרת האוצר ושל נשיא ארה"ב

ממשל ביידן לוחץ על המחוקקים לחוקק תכנית חוזית המחייבת את הבנקים למסור לשירותי מס הכנסה מידע מפורט אודות כניסות ויציאות של מידע פיננסי של כמעט כל חשבונות הבנק האמריקאים.

שרת האוצר ג'נט ילן ונציב מס הכנסה צ'ארלס רטיג שלחו השבוע מכתבים למחוקקים וביקשו מהקונגרס לכלול בחקיקת המס הקרובה דרישה (אנטי חוקתית...) כי הבנקים ידווחו על נתוני עסקאות שנתיים בחשבונות שיש להם יותר מ-600 דולרים (מרבית החשבונות) או ישיש בהם נפח עסקאות שמעל ל-600 דולר לאורך השנה, כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל.

התוצאה תהיה איסוף נתונים מפורטים אודות עסקאות הבנקים של מאות מיליוני אמריקאים.

יהמטרה היא לסייע ל-I.R.S. (מס ההכנסה) לגבות מסים מאנשים פרטיים ומעסקים על כל הכנסה לא מדווחת וליצור יותר 'לידים' לביקורות.

ממשל ביידן טוען כי המידע הנוסף יביא לכך שמס הכנסה יגבה כ-460 מיליארד דולר נוספים לאורך העשור הקרוב.

הממשל רוצה להשתמש בהכנסות אלה כדי לקזז חלק מההוצאות החדשות להרחבת מדיניות חברתית ולמימון הגרין ניו-דיל הסוציאליסטי שהקונגרס שוקל עתה.

מוסדות פיננסיים אומרים כי הצעד יטיל נטל יקר על הבנקים הקטנים יותר ואיגודי האשראי.

המבקרים גם אמרו כי למס הכנסה אין יכולת לנתח באופן רציונלי את כמות הנתונים העצומה שהוא יקבל.

בנוסף מבקרי ההצעה מזהירים גם כי ההצעה תיצור מאגר מידע מרכזי של כמעט כל חשבונות הבנק, ההלוואות וחשבונות ההשקעה של האמריקאים - יעד סביר להאקרים ולמרגלים.

הסיכונים של מאגר מידע זה הודגשו בשנה שעברה, כשאתר העיתונאות החוקרת פרו-פובליק אמר כי הוא "השיג שפע עצום של נתוני מס הכנסה על החזרי המס של אלפי האנשים העשירים ביותר במדינה, המכסים יותר מ-15 שנה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במכתבה טוענת ילן כי ציות למס ההכנסה יהיה גבוה בהרבה כשאנשים יודעים שלמס הכנסה יש נתונים על ההכנסה שלהם.

במילים אחרות, גם אם מס הכנסה לא יכול לנתח את הנתונים ביעילות, רק העובדה שיש לו את זה עשויה לשכנע את האמריקאים לדווח על הכנסה שאולי לא הייתה מדווחת.

"הכנסות השכר והמשכורת מדווחות למס הכנסה בדו"חות W-2, והתחייבויות המס ניתנות באופן אוטומטי, ולכן שיעורי הציות עומדים על 99 אחוזים", כתבה ילן למחוקקים.

"ברור שכאשר משלמי המסים יודעים שהחלפת מידע זו קיימת, ציותם מרצון עולה".

בנקים וחברות פיננסיות אחרות מדווחות כבר למס הכנסה על ריבית, דיבידנד והכנסות השקעה במסגרת דיווחי השכר לרשות המיסים והביטוח הלאומי.

מס הכנסה יכול לזמן פרטי חשבון בנק במהלך ביקורות, אך משלמי המסים יכולים להילחם בבקשות אלה על ידי הוכחה כי הם למטרה לא לגיטימית או שאינם רלוונטיים לחקירה.

ילן טוענת במכתבה כי למרות שמס הכנסה יקבל מידע בנקאי על אמריקאים מכל ההכנסות, ההצעה מכוונת לגבות יותר מסים מהעשירים.

אמריקאים עם הכנסה נמוכה יותר ירוויחו, לדברי ילן, מכיוון שלכאורה יהיו בסיכון נמוך יותר לביקורת.

בפועל עתה לפקידי ממשלת ארה"ב עלול להיווצר מאגר מידע שמפר כמה זכויות יסודיות של אזרחים אמריקאים לעצמאות קניינם.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE