הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות החלטת ה-FDA: בכירים במערכת הבריאות צופים לאישור רחב של מנת חיסון שלישית
מנהל המכונים הלאומיים אמר כי ההמלצה שהתקבלה ביום שישי היא רק צעד מקדים, וכי "בשבועות הקרובים" האישור יורחב לקבוצות אוכלוסייה נוספות

גורמים בכירים במערכת הבריאות האמריקנית אומרים כי למרות שה-FDA המליץ על זריקת חיסון שלישית נגד הקורונה רק עבור בני 65 ומעלה, הם צופים כי ההמלצה תורחב לחלק רחב יותר באוכלוסייה כבר בשבועות הקרובים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מנהל המכונים הלאומיים לבריאות, ד"ר פרנסיס קולינס, אמר כי החלטת ה-FDA ביום שישי האחרון, להגביל את זריקת ה'בוסטר' עבור אמריקנים מעל גיל 65, כמו גם לאנשים הנמצאים בסיכון גבוה לחלות באופן קשה, היא רק צעד מקדים. 

ד"ר קולינס אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי אישור רחב יותר יגיע "בשבועות הקרובים", וכי המלצת הפאנל היא נכונה בהתבסס על "תמונת המצב" מנתונים זמינים על האפקטיביות לאורך זמן של שתי הזריקות של פייזר. לצד זאת, הוא ציין כי נתונים מארצות הברית וישראל מראים הפחתה ביעילות החיסונים בקרב קבוצות אוכלוסייה נוספות - ויש להתייחס אליהם בקרוב. 

"אני חושב שתהיה החלטה בשבועות הקרובים להרחיב את הבוסטרים מעבר לרשימה שאישר ה-FDA ביום שישי", אמר קולינס. 

כמה מדינות עשירות בעולם, כולל ארה"ב ובריטניה, שוקלות להמליץ על זריקה שלישית, זאת על רקע העלייה המתמשכת של גרסת הדלתא הקטלנית. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי קרא החודש להקפיא את החיסון השלישי, זאת על רקע החשש לגבי אספקת חיסונים למדינות עניות, בהן מיליוני תושבים טרם קיבלו את הזריקה הראשונה. 

קבוצה של מדענים בינלאומיים אמרה בשבוע שעבר כי יחד עם האיום מזן הדלתא, "חיסוני בוסטר לאוכלוסייה הכללית אינם מתאימים בשלב זה של המגפה". "כל החלטה לגבי הצורך בהגברת החיסונים צריכה להתבסס על ניתוחים מדוקדקים של נתונים קליניים או אפידמיולוגיים מבוקרים, המצביעים על הפחתה מתמשכת במחלות קשות", כתבו. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE