הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייזר הכריזה כי החיסון נגד הקורונה בטוח עבור ילדים בגילי 5 עד 11
החברה האמריקנית הודיעה כי החיסון יעיל ובטוח עבור צעירים בגילי גן ובית ספר יסודי, וכעת היא מחכה לאישור של ה-FDA. "בטוח כמו לאוכלוסייה מבוגרת יותר"

חברת פייזר הודיעה היום (שני) כי ילדים בגילי 5 עד 11 יכולים לקבל את החיסון שייצרה נגד נגיף הקורונה, וכי היא תבקש את האישור של ה-FDA להתחיל להעניק להם את החיסון. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בת חמש מקבלת חיסון, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החיסון, שיוצר על ידי פייזר והחברה הגרמנית BioNTech, כבר זמין לכל אדם מגיל 12 ומעלה. אך כעת, מכיוון שהילדים חוזרים לבתי הספר, וגרסת הדלתא המדבקת במיוחד גורמת לזינוק בתחלואה, הורים מודאגים מחכים לרגע שבו יוכלו לחסן את ילדיהם הצעירים. 

"במהלך תשעת החודשים האחרונים, מאות מיליוני אנשים בני 12 ומעלה ברחבי העולם קיבלו את החיסון שלנו נגד הקורונה. אנו להוטים להרחיב את ההגנה הניתנת על ידי החיסון לאוכלוסייה הצעירה יותר, בכפוף לאישור רגולטורי, במיוחד כאשר אנחנו עוקבים אחר התפשטות גרסת הדלתא והאיום המהותי שהיא מהווה לילדים", אמר מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה. 

ד"ר אוגור שאהין, מנכ"ל ומייסד שותף של BioNTech, מסר כי "פרופיל הבטיחות ונתוני החסינות של ילדים בגילי 5 עד 11, שחוסנו במינון נמוך יותר, עולים בקנה אחד עם האוכלוסייה המבוגרת יותר שקיבלה את החיסון שלנו במינון גבוה יותר". 

למרות שילדים נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות באורח קשה או למות מהקורונה לעומת אנשים מבוגרים, יותר מ-5 מיליון ילדים בארצות הברית נמצאו חיוביים לקורונה מאז תחילת המגפה, ולפחות 460 מתו. יחד עם התפשטות גרסת הדלתא, נראה זינוק גם במספר הילדים שחלו. 

פייזר מסרה כי היא בדקה מינון נמוך יותר של החיסון בקרב 2,268 ילדים בגילי גן ובית ספר יסודי. ה-FDA דרש את מה שמכונה "גישור" חיסוני: עדות לכך שהילדים הצעירים יותר פיתחו רמות נוגדנים שעבר הוכחו ככאלה שמגנים מפני הקורונה בקרב בני נוער ומבוגרים. כך דיווחה פייזר לעיתונות, אך הדבר לא פורסם כמידע מדעי.

המחקר עדיין נמשך, והוא אינו גדול מספיק כדי לזהות תופעות לוואי נדירות, כגון דלקת לב המתרחש לפעמים לאחר המנה השנייה, בעיקר אצל גברים צעירים. ה-FDA אמר כי מחקרי החיסון בקרב ילדים צריכים להיות רחבים מספיק כדי לשלול כל סיכון גבוה אצל הצעירים. 

יצרנית החיסונים השנייה בארצות הברית, מודרנה, בוחנת גם היא את החיסון שלה בקרב ילדים בגילי בית ספר יסודי. כמו כן, מודרנה וגם פייזר בודקות את יעילות ובטיחות החיסון אצל ילדים עד גיל שישה חודשים - והתוצאות צפויות להתקבל בהמשך השנה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE