הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף שבוע אלים בשיקגו: 5 הרוגים ו-48 פצועים בעשרות תקריות ירי שונות
למרות שהמשטרה המקומית הגבירה את כמות הסיורים בשכונות 'בעייתיות', הבלשים לא מצליחים למנוע את עשרות תקריות הירי הקשות שמתרחשות מדי סוף שבוע; ביום שבת אלמונים פתחו באש לעבר בית בדרום העיר ופגעו בילד בן 3

עשרות תקריות ירי אירעו במהלך סוף השבוע האחרון בעיר שיקגו, כך על פי המשטרה המקומית שהוסיפה ששישה אנשים נהרגו כתוצאה מהירי, ולפחות 48 נוספים נפצעו, ביניהם ילד בן 3.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בין השעות 6:00 בערב ביום שישי ל-12:00 בצהריים ביום ראשון, שוטרי משטרת שיקגו הוזעקו לקרוב ל-40 תקריות ירי שונות.

חשוב לזכור שגל האלימות שפוקד את שיקגו אינו חדש, ולמעשה מדובר במגמה שמורגשת במרבית הערים הגדולות ברחבי ארצות הברית. כתוצאה מגל האלימות, במשטרת שיקגו כבר הודיעו על שורה של שינויים, לרבות אכיפה מוגברת בשכונות עם נתוני הפשיעה הקשים ביותר.

 

 

חרף המאמצים הרבים, בפועל נדמה כי המשטרה פשוט לא מצליחה להשתלט על הפשיעה בעיר. כך למשל, בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון (בסביבות השעה 3:00) שני חמושים פתחו באש מרכב חולף ופגעו בחמישה גברים, בני 18 עד 47, שעמדו על המדרכה.

כל החמישה פונו לבית החולים במצב קשה, ורשויות החוק פתחו במצוד אחר שני החמושים שנמלטו במכוניתם.

 

אחת מעשרות זירות הירי בסוף השבוע האחרון בשיקגו (צילום מתוך טוויטר)

 

זמן קצר לאחר מכן, נהג גרר נורה למוות במהלך עבודתו בשכונת אינגלווד בדרום העיר. לפי המשטרה, אלמוני ניגש לנהג הגרר - גבר בן 27 ששמו לא פורסם - וירה בו מספר פעמים מטווח אפס. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, ומותו נקבע בהמשך הלילה. גם בתקרית זו המשטרה טרם עצרה חשודים.

יום שבת היה הקטלני ביותר בסוף השבוע האחרון, שכן 5 גברים נורו למוות בהפרש של כארבע שעות בלבד. שניים מתוכם, בני 29 ו-34, נורו למוות מרכב חולף בעת שהלכו לצד הכביש במערב העיר. פחות משעה לאחר מכן, גבר בן 31 נמצא ללא רוח חיים בדרום העיר. נסיבות האירוע עדיין נחקרות, אך במשטרה אמרו שהוא נורה וננטש בכביש.

כשעה לאחר מכן, גבר בן 21 נורה למוות בזמן שהתווכח עם בת זוגו. היורה ניגש אליו וירה בו מספר פעמים בחזה, ולאחר מכן נמלט. הוא פונה לבית החולים ומותו נקבע כעבור זמן קצר, והמשטרה מחפשת אחר החשוד.

בשעות הלילה המאוחרות של יום שבת, אלמוני פתח באש לעבר בית בשכונת קלומט הייטס בדרום העיר. ילד בן 3 ששהה בבית נפגע בגבו ופונה לבית החולים, ולמרבה המזל לא נשקפת סכנה לחייו.

 

מפקד משטרת שיקגו, דיוויד בראון (צילום: משטרת שיקגו)

 

כאמור, גל אלימות פוקד את שיקגו מזה תקופה ארוכה במיוחד. כפי שדיווחנו בחודש שעבר, מסתבר שגל האלימות רק הולך ומחמיר, כך על פי דו"ח רשמי של המשטרה המקומית.

הדו"ח חושף כי במהלך חודש יולי נפצעו או נהרגו 614 בני אדם ב-461 תקריות ירי ברחבי העיר. לשם השוואה, בחודש יולי אשתקד - שבועות בודדים לאחר המהומות האלימות שאירעו בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד - 561 איש נפצעו או נהרגו ב-402 תקריות ירי שונות.

מתחילת השנה (ינואר עד יולי, כולל) נרשמו בשיקגו לא פחות מ-2,471 תקריות ירי, כאשר 1,973 בני אדם נהרגו או נפצעו. גם כאן מדובר בעלייה מדאיגה ביותר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, אז נרשמו 2,217 תקריות ירי ו-1,779 פצועים והרוגים.

עוד עולה מהדו"ח כי במהלך חודש יולי אירעו 105 מקרי רצח בעיר, קצת פחות מ-107 הרציחות שאירעו ביולי 2020. כמו כן, מתחילת השנה דווח על 445 מקרי רצח, וזאת בהשוואה ל-446 בשבעת החודשים הראשונים של 2020. אגב, כלי נשק היו מעורבים ביותר מ-90% ממקרי הרצח בעיר.

7,289 כלי נשק הוחרמו ע"י משטרת שיקגו מתחילת השנה, זינוק של 28% בהשוואה ל-2020. אם לא די בכך, 3,477 איש נעצרו בחשד לעבירות נשק - עלייה של 23% משנה שעברה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE