הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס על המשבר בגבול: "לאמריקנים לא היה מושג שממשל ביידן יוביל לכזה כאוס"
גרג אבוט התייחס לעשרות אלפי המהגרים מהאיטי תחת הגשר בטקסס, ואמר כי הנשיא וממשלתו מסרבים אפילו להעמיד פנים כאילו קורה משהו בדרום המדינה

ממשל ביידן נקלע שוב ושוב למשבר בגבול הדרומי, והפעם עם עשרות אלפי מהגרים האיטים שמתרכזים ליד דל ריו, טקסס. מושל המדינה, גרג אבוט, תקף את הבית הלבן "שמסרב אפילו להעמיד פנים כאילו יש משבר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים מהאיטי בסמוך לגבול הדרומי של ארה"ב (צילום: איי.פי)

 

"יש כאוס שם, בדל ריו. הדמוקרטים הבהירו לפני שנה - בואו נחזור ללפני שנה - כשהדמוקרטים דנו, והיה לך את ג'ו ביידן וקמלה האריס, ובטי אורור ואחרים, כולם מדברים על איך שהם רוצים שתהיה מדיניות גבול פתוחה בארצות הברית", אמר המושל אבוט ל'פוקס ניוז'. "לאמריקנים כנראה לא היה מושג שזה יוביל לרמה כזו של כאוס, כמו שרואים את כל האנשים הזורמים אל מעבר לגבול". 

"היום פורסם דו"ח, שהכל הערות של סוכן משמר הגבול שאמר שהסיבה לכך שניתן היה להשיג היום שליטה בדל ריו, זה בזכות מחלקת הביטחון של טקסס. מה שעשינו זה הצבנו מאות מכוניות של מחלקת הביטחון ויצרנו קיר פלדה של רכבי DPS שמנע מהם לחצות את הסכר שראית אותם הולכים בו. למעשה, כפי שציין הקצין, החזרנו את השליטה העיליה בגבול בגזרת ריו גרנדה. זה היה נשאר כאוס כל עוד ממשלת ביידן היא האחראית".

כאמור, עשרות אלפי מהגרים מהאיטי הגיעו לטקסס והתרכזו מתחת לגשר, בעוד ממשל ביידן הודיע על סגירת מעבר הגבול והכריז כי יספק טיסות למהגרים כדי להחזירם לארץ מולדתם.

מוקדם יותר, השר לביטחון הפנים אלחנדרו מיורקס, התייחס לתמונות שפורסמו ביום ראשון המראים סוכני משמר הגבול רכובים על סוסים ומרימים שוט על המהגרים כדי למנוע מהם לחצות את ריו גרנדה. 

מיורקס ומפקד משמר הגבול, ראול אורטיז, טענו בפני מסיבת עיתונאים בדל ריו על כי סמך צפיות ראשונות בתמונות, הם לא רואים דבר פסול בהתנהגות השוטרים. מיורקס הסביר שהשוטרים משתמשים במושכות ארוכות, ולא בשוטים, כדי לשלוט בסוסים.

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE