הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טוויטר תשלם כמעט מיליארד דולרים כדי להסדיר תביעה ייצוגית - כדי לא להודות בעבירה
הרשת החברתית תשלם מאות מיליונים כדי לא להודות שהיא הטעתה את המשקיעים בחברה לגבי מידת גידול בסיס המשתמשים

טוויטר הודיעה אתמול (שלישי) כי היא תשלם 809.5 מיליון דולרים כדי להסדיר תביעה ייצוגית מאוחדת, אשר טענה כי החברה הטעתה את המשקיעים לגבי מידת הגדלת בסיס המשתמשים שלה, וכמה לקוחות בפועל פועלים באינטרקציה עם הפלטפורמה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טוויטר (צילום: Shutterstock)

 

מהחברה, שמבוססת בסן פרנסיסקו, נמסר כי ההסדר המוצע, שעדיין חייב להיחתם על ידי שופט, פותר את כל הטענות נגדה מבלי שהיא תודה בעבירה כלשהי. התביעה המקורית שהוגשה בשנת 2016 על ידי אחת המשקיעות בטוויטר, דוריס שנוויק, טענה עי מנהלי החברה "אמרו ביודעין הצהרות לא מדויקות בנוגע למדדים אלה, ונכשלו עם מסירת מידע פנימי אודותיהם, וכתוצאה מכך מחיר מניה מנופח ירד כאשר נודעה האמת על מעורבות המשתמשים". 

על פי התביעה, בשנת 2014 מסרו בכירי טוויטר כי בסיס המשתמשים החודשי הממוצע של האתר צפוי לגדול באופן משמעותי, ל"למעלה מ-550 מיליון" בטווח הביניים ו"מעל מיליארד" בטווח הארוך יותר.

בשנת 2019, טוויטר הפסיקה לדווח על נתוני משתמשים חודשיים, ובספירה האחרונה באביב, המספר עמד על 330 מיליון. כעת, טוויטר מדווחת רק על נתונים משתמשים יומיים.

כמו כן, בשנת 201, טוויטר הודתה כי היא הגזימה בטעות את מספר המשתמשים החודשי שלה מכיוון שהיא כללה משתמשים באפלקיציה של צד שלישי, שהיא לא אמורה לקבל. 

החברה הודיעה כי היא תשלם את כספי ההסדר במזומן, ככל הנראה ברבעון הרביעי של 2021. כמו כן, היא אמרה כי הוא צופה לרשום חיוב חד פעמי. 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE