הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהגרים מהאיטי הובלו לטיסת גירוש - וחטפו את האוטובוס
במהלך הנסיעה אל המטוס, כחלק מהניסיון של ממשל ביידן לטפל במשבר בגבול, כמה החלו להתפרע ולקחו מידי הנהג את השליטה על כלי הרכב המסחרי ונמלטו

מהגרים מהאיטי הובלו באוטובוס פרטי פדרלי הרחק מהגבול אל תוך טקסס - זאת כחלק מהתוכנית של ממשל ביידן להחזיר בטיסות את עשרות האלפים שהתמקמו מתחת לגשר בדל ריו. אלא שלפתע, חלק מהם החלו להתפרע וחטפו את כלי הרכב המסחרי ונמלטו. כך על פי שני גורמי אכיפת חוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים האיטים יורדים המאוטובוס בשדה התעופה, בדרכם חזרה לארץ מולדתם (צילום: רויטרס)

 

האירוע החל ביום שני, כאשר אוטובוס לבן גדול מטעם הממשל הפדרלי, הגיע לגשר הבינלאומי בדל ריו - לשם הגיעו עשרות אלפי מהגרים מהאיטי אשר ברחו ממדינתם או מדרום אמריקה. עשרות נוסעים הועלו לכלי הרכב, שהסיע אותם לסן אנטוניו כדי להעלות אותם לטיסה בחזרה להאיטי, זאת כחלק מהתוכנית הממשלתית לטפל במשבר הגבול. 

אז, על פי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, כמה מהמהגרים השתלטו על הנהג ולקחו את השליטה על האוטובוס. "הם אכן חטפו את האוטובוס, והם אכן נמלטו", אישר הגורם לאתר 'וושינגטון אקסמינר'. רשויות החוק החלו במרדף אחר האוטובוס הגנוב, ואחרי זמן קצר עצרו אותו ותפסו את כל המהגרים.

עוד לא ברור איזו סוכנות פדרלית פיקחה על האוטובוס הספיציפי שנחטף - או רשות מכס והגנת הגבולות (CBP) או הגירה ואכיפת מכס (ICE). מ-ICE נמסר כי "כמה אנשים ניסו להימלט מהאוטובוס", והוסיפו כי אין נפגעים באירוע. 

 

מהגרים האיטים חוצים הלוך ושוב את הגבול בין ארה"ב למקסיקו (צילום: אי.פי.איי)

 

כאמור, ממשלות ארצות הברית ומקסיקו מוציאות טיסות מיוחדות עבור המהגרים מהאיטי, לאחר שכ-15,000 התרכזו מתחת לגשר המחבר בין סיודאד אקוניה שבמקסיקו לדל ריו שבטקסס. רובם המכריע של אותם האיטים, התיישבו במרכז ודרום אמריקה לפני יותר מעשור, אחרי שרעידת אדמה הרסנית פגעה במדינתם. 

מאז שהחל מבצע הפינוי, יותר מ-6,000 מהגרים הורחקו מהגשר, כאשר המזכיר לביטחון הפנים אלחנדרו מיורקס הבטיח שארצות הברית תגדיל את קצה וקיבולת הטיסות להאיטי ולמדינות אחרות בהמשך השבוע. סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי ארה"ב תבצע ביום רביעי שבע טיסות גירוש. 

במקביל, רשות המכס והגנת הגבולות האמריקני נאלצה להתמודד עם ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים בשטח, לאחר שפורסמו תונות של שוטרים רכובים על סוסים, מכים את המהגרים עם שוטים כדי להחזיר אותם לצד המקסיקני. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE