הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ תובע את אחייניתו בגין הפרת הסכם סודיות - על כך שהדליפה מסמכים ל'ניו יורק טיימס'
התביעה דורשת כ-100 מיליון דולרים ממרי טראמפ ומהעיתון, בגין "מזימה חתרנית להשגת רשומות חסויות ורגישות ביותר - שהונעו על ידי נקמת דם אישית"

דונלד טראמפ הגיש ביום שלישי תביעה על סך לא פחות מ-100 מיליון דולרים נגד אחייניתו מרי טראמפ ועיתון 'הניו יורק טיימס' בגין כתבות שפורסמו בנושא כספים ותשלום המסים שלו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ואחייניתו מרי טראמפ (צילום: Shutterstock, AP)

 

הנשיא לשעבר האשים את האחיינית שלו בהפרת הסכם סודיות, בכך שהדליפה את מסמכי המסים האישיים שלו לעיתון ה'טיימס'. "הנאשמים עסקו במזימה חתרנית להשגת רשומות חסויות ורגישות ביותר, שנוצלו לטובתם ושימשו עבורם כאמצעי לגיטימי לפרסום עבודות כוזבות", כתבה עורכת הדין של טראמפ, אלינה חבא, בתלונה בת 2 עמודים שהוגשה לבית המשפט העליון בניו יורק. 

"מעשי הנאשמים הונעו על ידי נקמת דם אישית ורצונם לזכות בתהילה, לגרום להשמצה ולהשיג שבחים - שנועדו לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם", נכתב. 

כתבי 'הניו יורק טיימס' - סוזן קרייג, דיוויד בארסטו וראסל בוטנר, ערכו "מסע צלב נרחב" כדי לשיג את רישומי המס של טראמפ, ו"חיפשו ללא הרף את אחייניתו, מרי ל. טראמפ, ושכנעו אותה להדליף להם את הרשומות ממשרד עורכי הדין שלה ולהעביר אותם ל'טיימס'", נמסר בכתב התביעה. 

אותם כתבים זכו בפרס פוליצר לשנת 2019 בגין סיקור כספי הנשיא והמיסים שלו. התביעה מאשימה את העיתון בניסיון לנצל את רישום המס של טראמפ על מנת "לפרסם כתבות חדשותיות שונות". 

דוברת 'הטיימס', דניאלה רואדס הא, אמרה ל'ניו יורק פוסט' כי העיתון יילחם בתביעה. "הסיקור של הטיימס על המסים של דונלד טראמפ עזר ליידע את האזרחים, באמצעות דיווח מוקפד, בנושא שהוא אינטרס ציבורי חשוב", כתבה. "התביעה הזו היא ניסיון להשתיק ארגוני חדשות עצמאיים, ואנחנו מתכננים להתגונן נמרצות".

 

המשרד הראשי של עיתון 'הניו יורק טיימס' (צילום: Shutterstock)

 

מרי טראמפ תיארה את התביעה כ"ייאוש". "אני חושבת שהוא חתיכת מפסידן, והוא עומד לזרוק כל דבר שהוא יכול על הקיר. הקירות נסגרים עליו והוא זורק כל דבר שידבק. כמו תמיד עם דונלד, הוא ינסה לשנות את הנושא", אמרה מרי. 

בתביעה צוין כי המריבה בין מרי לדונלד הגיעה לאחר מאבק משפטי ברקע מות אביו של הנשיא לשעבר וסבו של מרי, פרד טראמפ, שמת בשנת 1999. בעוד שהמשפחה נלחמת על הנכסים של פרד ואשתו, מרי השיגה 40,000 עמודים של מסמכים, נכתב. 

אותה תביעה משפטית הוסדרה, כאשר הצדדים חתמו על הסכם סודיות בבית המשפט. עם זאת, ומכאן נובעת התביעה של טראמפ נגד אחייניתו, בספטמבר 2016 מרי שיתפה את הכתבת סוזן קרייג במסמכים. 

בדיווח של 'הטיימס' על המסים של טראמפ, נכלל נושא מאוקטובר 2016, שבו נטען שהנשיא לשעבר בחן כיצד להימנע מתשלום מיסים בניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. כמו כן, מוזכר סיפור ממושך מאוקטובר 2018, על מזימת מס לכאורה שביצע טראמפ. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE