הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק, פייזר ואמזון הצטרפו לעשרות חברות שיעסיקו פליטים אפגנים
33 חברות כבר הודיעו כי יעניקו הכשרה ומקומות עבודה עבור עשרות אלפי האזרחים שברחו משלטון הטליבאן אל ארצות הברית. "הם עמדו לצידנו - ועלינו לעמוד לצידם"

אמזון, פייסבוק ופייזר הצטרפו לקבוצה של 33 חברות שהבטיחו לשכור פליטים אפגנים המגיעים לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פליטים אפגנים מגיעים לארצות הברית (צילום: איי.פי)

 

החברות הצטרפו ל"קואליציית האוהלים למען פליטים אפגנים", והסכימו להעניק הכשרה, מקומות עבודה ומשאבים אחרים לעשות אלפי המפונים מאפגניסטן שיושבו בארה"ב, לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה עם נסיגת הכוחות הזרים מהמדינה. 

אמזון כבר הודיעה כי תסייע בשילוב פליטים ממדינות שונות על ידי העסקתם במרכזי ההגשמה וההובלה שלהם, ופליטים מיומנים לעבודות תאגידיות. 

"כחלק מכוח העבודה המגוון שלנו, אמזון שוכרת כל הזמן מהגרים ופליטים בשורות החברה, ואנו גאים לשתף פעולה עם ''קואליציית האוהלים למען פליטים'", אמרה בת' גלאטי, סמנכ"לית בכירה באמזון. "אנחנו מחויבים להרחיב ולשפר את המאמצים הללו ולספק תמיכה תעסוקתית לאוכלוסיית הפליטים, כולל הצורך המיידי עבור פליטים אפגנים". 

המשאבים המוצעים על ידי החברה כוללים הכשרה לאנגלית כשפה שנייה, גישה לתוכנית קריירה של אמזון, כאשר אמזון משלמת על לימודי המכללה של העובד או על סיום תיכון, כמו גם תוכנית בת 12 שבועות שמכשירה פליטים בתוכניות ענן ומסייעת להם ליצור קשר עם מקומות עבודה אחרים. 

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר בהצהרה כי החברה מכירה ב"צרכים הקריטיים של אנשים ברחבי העולם". "אנו מאמינים כי יש לשמוע, לראות ולדאוג לכל אדם. זו הסיבה שאנחנו גאים להצטרף ל'קואליציית האוהלים לפליטים אפגנים' ונקיים מספר פרויקטים לתמיכה בפליטים אפגנים ומהגרים מיוחדים - החל מלשכור אותם לכוח העבודה שלנו ולהכין אותם למקומות העבודה החדשים שלהם".

 

פליטים אפגנים מועלים לאחת מטיסות החילוץ של צבא ארה"ב (צילום: רויטרס)

 

הארגון הדואג לפליטים נוסד על ידי מייסד ומנכ"ל חברת האוכל האמריקנית 'שובאני', חמדי אולוקאיה. בהתייחסותו לחברות הענק שהצטרפו לקואליציה, אולוקאיה אמר: "אמריקה נמצאת בצומת קריטית, וכל חלק בחברה שלנו חייב למלא את תפקידה לברך את אחינו ואחיותינו האפגנים. הם עמדו לצידנו, ועלינו לעמוד לצידם. אני כל כך גאה בעסקים שהצטרפו היום - ומקווה שעוד הרבה יצטרפו לקואליציה שלנו".

אולוקאיה אמר כי ברגע שבו פליט מצליח להשיג עבודה, "זה הרגע שהוא מפסיק להיות פליט. זה הרגע שהוא יכול לעמוד על הרגליים, זה הרגע שהוא יכול להכיר חברים חדשים, זה הרגע שהוא יכול להתחיל חיים חדשים". 

בין החברות שהצטרפו לקאוליציה נמנות פירמת ראיית החשבון דליוט, חברת האופנה גאפ, רשת בתי המלון הילטון, מאסטרקארד, פנדה אקספרס, טריפאדוויזור, אובר, UPS, ווסטרן יוניון ועוד. 



100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE