הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות מזהירות: חיידק הסלמונלה התגלה בעשרות מדינות בארה"ב
לפי ה-CDC, עד כה אותרו 127 מקרים במחצית ממדינות ארה"ב, כשליש מתוכם בטקסס. לא ברור מהו המקור של התפרצות החיידק, ורשויות הבריאות הפדרליות חוששות שישנם מאות, אם לא אלפי נדבקים נוספים שטרם אובחנו באופן רשמי

יותר מ-100 אנשים ב-25 מדינות בארה"ב חלו בסלמונלה במהלך השבועות האחרונים, כך על פי הודעת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לא ברור מה הוביל להדבקה בחיידק, אולם ב-CDC הסבירו שההתפרצות החלה ב-3 באוגוסט. במשך חודש ימים נרשמו רק 20 מקרים נוספים של הדבקה בזן הסלמונלה (בשם 'Oranienburg'). עם זאת, בשבועיים שלאחר מכן החיידק החל להתפשט במהירות, ועד ה-15 בספטמבר אותרו לפחות 127 מקרים מאומתים של הדבקה בסלמונלה.

טקסס מדורגת במקום הר אשון עם 45 מקרים של הידבקות בחיידק, או כ-35% מסך הנדבקים בחיידק. אחריה מדורגות מינסוטה (13), וירג'יניה (9), אוקלהומה ומסצ'וסטס (7), קנזס ואילינוי (5) ומרילנד ו-וויסקונסין (4). בקליפורניה אותרו 3 מקרים, בניו ג'רזי שניים בלבד ואילו בניו יורק אובחן נדבק אחד בחיידק.

 

 

באופן מעניין ביותר, ב-CDC הסבירו ש-60% מהמקרים המאומתים של החיידק אותרו בקרב נשים. על אף שהגיל החציוני של הנדבקים עומד על 33, ב-CDC אף ציינו שהנדבק המבוגר ביותר הוא בן 82, והצעיר ביותר הוא בן חודשים ספורים.

מתוך 127 הנדבקים, 18 נזקקו לאשפוז בבית החולים. עם זאת, למרבה המזל עד כה לא דווח על מקרי מוות הקשורים לחיידק.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, בשלב זה ב-CDC יודעים לומר שישנם 127 מקרים מאומתים של הדבקה בחיידק. עם זאת, מומחים רבים מטעם ה-CDC סבורים שכמות הנדבקים האמיתית גבוהה באופן משמעותי: "פעמים רבות קורה שנדבקים בחיידק הסלמונלה מחלימים מבלי לעבור טיפול או בדיקה".

לפי ה-CDC, הידבקות בחיידק הסלמונלה גוררת תסמינים שונים. לרוב, ההידבקות מלווה בכאבי בטן עזים, שלשולים וכאבי ראש, העלולים להימשך שעות בודדות במקרה הטוב, וקרוב לשבוע במקרה הרע.

עם זאת, כל מי שחווה תסמינים קשים במיוחד - התייבשות, הקאות ממושכות, טמפרטורה הגבוהה מ-38.9 מעלות צלזיוס - מתבקש לפנות לרופא באופן מיידי.

כמו כן, במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ציינו כי הידבקות בסלמונלה עלולה להיות מסוכנת במיוחד עבור ילדים צעירים ומבוגרים הסובלים מהפרעות במערכת החיסונית.

 

מפת ההדבקה בחיידק הסלמונלה (צילום: CDC)

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE