הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אפל מתכוונת להשתמש באייפון כדי לגלות אם המשתמשים סובלים מבעיות נפש"
מסמכים פנימיים של אפל שנחשפו בפני ה-WSJ גילו כי ענקית הטק עובדת עם מדענים כדי לאסוף נתוני בריאות של משתמשים שניתן לחלץ בקלות מהאייפון וממכשירי אפל אחרים שיכולים להזהיר אם המשתמשים נמצאים בסיכון לבעיות נפשיות

למרות הבטחתה כי היא מחויבת לפרטיות, אפל הפכה למפחידה יותר במהלך העשור בכמות הנתונים שהיא אוספת ממשתמשיה.

חלק מהנתונים האלה כוללים בין היתר פרטי מיקום, זמן שימוש, נתוני בריאות ונתוני עסקאות.

החברה משתמשת בנתונים לצורך פרסום ממוקד.

עתה על פי ה-WSJ, היא רוצה לשנות את חוקי המשחק ולבחון האם המשתמשים שלה סובלים מדיכאון, חרדה, או ירידה בתפקוד הקוגנטיבי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסמכים פנימיים של אפל שנחשפו בפני ה-WSJ גילו כי ענקית הטק עובדת עם מדענים כדי לאסוף נתוני בריאות של משתמשים שניתן לחלץ בקלות מהאייפון וממכשירי אפל אחרים שיכולים להזהיר אם המשתמשים נמצאים בסיכון לבעיות נפשיות. המחקר הוא חלק מסקר חדש שנערך על ידי אפל ואוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) ומתרכז בהידרדרות קוגניטיבית, ובאופן בו ניתן לאתר סימני מתח, חרדה ודיכאון. חוקרי UCLA משתמשים במצלמה, מיקרופון, מקלדת ו-Apple Watch כדי לאסוף נתונים על משתמשים. החוקרים עוקבים אחר קצב הלב והנשימה, דפוסי השינה, כמה מהר מישהו הולך וכיצד משתמשים מדברים.

הם גם מודדים את המהירות והתדירות של שגיאות כתיב. במהלך המחקר, משתמשים ימלאו סקרים אודות מצבם הנפשי הנוכחי, וחוקרים ימדדו הורמוני לחץ. באשר למחקר שיעקוב אחר התפקוד הקוגניטיבי של משתמשים, המחקר יכלול 20,000 איש ויימשך כשנתיים.

למרות שנראה כי הכוונות של אפל טובות ויכולות לסייע להרבה אנשים שאינם מבינים שהם בדיכאון או חווים ירידה נוירולוגית, תמיד קיים הסיכון שניתן ליצור מערכת זיהוי של מעקב אחרי בני אדם.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE