הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אני עושה את המוסיקה שחסרה לי בנוף״: נגה ארז היא כבר מזמן לא רק גאווה ישראלית, אלא אחת ההבטחות הגדולות בתעשיית המוזיקה
עם מעריצים מכל רחבי העולם, ביניהם בילי אייליש, הופעות בפסטיבלי המוזיקה הנחשבים והגדולים בעולם, והאירוח הבלתי נשכח אצל ג׳ימי קימל, נגה ארז היא ללא ספק הזמרת הכי לוהטת בתעשיית המוזיקה העולמית

בלי לשים לב, כבר קרוב לארבע שנים שהזמרת והיוצרת הישראלית נגה ארז זוכה להערכה בכל רחבי העולם. למעשה, מאז שהוציאה ארז את אלבום הבכורה שלה ״Off the radar״, הפכה לאחת ההבטחות הגדולות בתעשיית המוסיקה בישראל ובעולם כאחד, עם גרופית די מוערכת בפני עצמה, בילי אייליש. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נגה ארז נולדה בישראל, בישוב עצמון, גדלה בקיסריה, והחלה את דרכה המוזיקלית כזמרת בלהקות שונות (המוכרת ביניהן היא הלהקה של עמית ארז ״The Secret Sea״) . כאשר סיימה את לימודיה בתיכון, החליטה ארז ללמוד מוזיקה באקדמיה למוזיקה שבירושלים, ובשירות הצבאי שלה, מאוחר יותר, הייתה בלהקה צבאית. 

כאמור, אלבום הבכורה של נגה ארז, אותו היא הפיקה בשיתוף עם אורי רוסו, המפיק הראשי ובן זוגה,  הצליח לגרוף לא מעט תשבוחות תוך זמן קצר, ודי מהר הוא הגיע למגזנים הנחשבים בעולם כמו בילבורד, ו-NME. איתו היא גם הופיעה בפסטיבלים נחשבים כגון הפירמווורה, Roskilde, ועוד. 

לאחר סיבוב הופעות בלוקיישנים שונים בעולם, הצליחה ארז לקטוף עוד כמה הישגים משמעותיים, כאשר אחד משירי האלבום נכלל בפסקול של הסדרה הגרמנית מבית ענקית הסטרימינג נטפליקס ״איך למכור סמים באינטרנט״, ומאוחר יותר, ״אפל״ אף בחרו בשיר  "Dance While You Shoot" לפרסומת מיתוג החברה. 

היום זה כבר די ברור, נגה ארז הפכה להיות אחת האמניות הישראליות הגדולות בזירה הבינלאומית, עם ביקורות מפרגנות, ומחמאות על הסגנון המיוחד, המוסיקה האלקטרונית, המסר הבועט, הביקורת, וכמובן, הדמיון לבילי אייליש. ובכל זאת, נראה שארז לא מתרגשת במיוחד מסיבובי ההופעות ברחבי העולם, ובסופו של דבר, היא מעדיפה את הבית. 

באחד הראיונות סיפרה ארז שלהופיע בפסטיבלים, פאבים, ואולמות זה אמנם מרגש וכיף, אבל להופיע בארץ הרבה יותר מרגש עבורה. ובאמת, על אף שהיא מטיילת בכל העולם, מגיעה להתארח בתוכניות האירוח הנחשבות והמוכרות, מקפידה ארז לספק לפחות הופעה אחת בחודש למעריצים בישראל. 

הקורונה תפסה את היוצרת והזמרת רגע לפני הוצאת האלבום האחרון שלה, ״Kids״, עם מסע הופעות מוכן ברחבי ארצות הברית, והופעות בפסטיבלי מוזיקה גדולים בכל העולם, שכולם כמובן, בוטלו. ובכל זאת, הצליחה ארז להפוך את שק הלימונים הזה ללימונדה משגעת וטעימה. 

האלבום ״Kids״ 

״Kids״ הוא בהחלט פסגת היצירה שלה בארבע השנים האחרונות ובזכות הקורונה, הוא עבר עריכה, שינויים ועיבוד לפני שיצא לאוויר העולם,מה שהפך אותה למעולה, מהודק, וחכם יותר. האלבום מורכב מ-12 שירים, חמישה מהם תפקדו כסינגלים שהצליחו לכבוש את העולם. 

ארז מקפידה לציין בראיונות לתקשורת שהיא רוצה עצמה זמרת ויוצרת פוליטית, כך למשל השיר ״Views״ נכתב כביקורת על תרבות האינסטגרם והיוטיוב, המציאות המזויפת שפלטפורמות אלו מביאות איתן.  ואילו ״Pity״ נכתב על החפצת נשים. 

בכלל, ניתן לומר שהאלבום האחרון של ארז הוא לא רק אלבום פופ אלקטרוני מרענן וייחודי, אלא גם חריף ובועט. היא לא מפחדת למתוח ביקורת, והיא עושה את זה על הנושאים הכי חמים היום, בדגש על דור העתיד, עידן הסמארטפון, האובססיה לצפיות ולייקים, וכדומה.

גם התמונה על עטיפת האלבום לגמרי מסתנכרנת עם המסר, ומוכיחה שארז יודעת לסנכרן בין צורה לתוכן. בתמונה, מופיעה הזמר בעצמה, כמעט קבורה בתוך ג'קט אלגנטי ומחויט של ״גדולים״, כשהיא נראית ממש ילדה, כזו שמחשיבה את עצמה בוגרת, אך ברור שהיא עדיין אבודה ולא מגובשת. 

ואם כבר מדברים על סנכרון, נראה שארז ידעה בדיוק עם איזה שיר לפתוח את האלבום שלה. השיר ״Cipi״ לא מבזבז זמן, ולצד היותו קופצני ופופי, הוא מעביר ביקורת על הדור האבוד, אשר נמצא במצב תמידי של שאלות ללא תשובות, פסימיות, וכאוס קבוע. 

הקשר עם בילי אייליש 

יום בהיר אחד, הבחינה ארז שנוספה לעמוד האינסטגרם האישי שלה עשרות אלפי עוקבים. במטרה להבין איך קרה הדבר, גילתה כי כוכבת הפופ הצעירה ואחת המוזיקאיות הבולטות בשנה האחרונה, בילי אייליש, השמיעה את שיתוף הפעולה שלה עם הראפרית אקו במפגש מעריצים תמים. 

המפגש של אייליש עם המעריצים עלה כמובן לרשת, והמעריצים לא בזבזו זמן ומיהרו לחפש את הזמרת האלמונית המגניבה. הקשר של השתיים לא נגמר שם. זמן קצר מאוחר יותר, פנה אחיה של אייליש, פיניאס אייליש (שהוא גם המפיק שלה ושותף מלא ליצירה) אל ארז. 

פיניאס התוודה בפני ארז שהוא מאזין ואוהב את המוזיקה שלה, ולמעשה, שהיא מהווה עבורו ועבור אחותו בילי, השראה גדולה. מאז, ארז ואייליש משתפים חומרים, מתייעצים, ובביקור האחרון של ארז בלוס אנג׳לס, הם אפילו נפגשו, כשההורים של  בילי ופיניאס אייליש גם היו חלק מהחגיגה. 

ואם כל זה לא מספיק, זמן קצר לאחר שיצא האלבום ״Kids״, העלה פיניאס סטורי בעמוד האינסטגרם שלו, בו הכתיר את האלבום לאחד האלבומים הכי טובים ששמע בחייו. גם אביהם של פיניאס ובילי פירגן לארז בפודקאסט שלו, כשהוא שיבח את הקטע המשותף שלה עם אקו. 

על פניו, מדובר בשתי נשים שונות. בילי אמריקאית צעירה בת 18, נגה ישראלית בת 30, ובכל זאת, ניתן למצוא לא מעט נקודות דמיון בין השתיים. הנקודה המרכזית ביותר היא העובדה כי גם ארז וגם אייליש מעורבות באופן מלא בתהליך היצירה כולו, הלחנה, הפקה, כתיבה, ועוד. 

בנוסף, שתיהן פועלות תחת שמן המלא, מה שלא מאוד אופייני בשנים האחרונות, כאשר כוכבות פופ מציגות עצמן בשמן הפרטי בלבד, או בשם במה שבחרו לעצמן. וכמובן שלשתיהן חשוב במיוחד הביקורת, התוכן, האמירה, אשר באים לידי ביטוי בטקסטים בועטים וחזקים. 

הבטחת השנה 

הדיבור אודות נגה ארז כבר מזמן נמצא בכל מקום, עם קליפים ברמה בינלאומית, הפקות ענק, אג'נדה בועטת שלא מתנערת מהזהות הישראלית, אנרגיה מדבקת ומהפנטת, והופעות בכל רחבי העולם, מדובר על דבר די מתבקש בסך הכל. לארז יש את כל מה שצריך, ולכן אין זה מפתיע שהיא זכתה בתגלית השנה, והיא מסתמנת כאחת ההבטחות הגדולות בתעשיית המוזיקה בארץ ובעולם.

על אף ההצלחה הבינלאומית, האירוח המדובר אצל ג׳ימי קימל וקלי קלרקסון, והרמות בלתי פוסקות מצידה של בילי אייליש, מצליחה ארז לשמור על קור רוח וקוליות יוצאת דופן. באחד הראיונות האחרונים של ארז סיפרה שהמטרה המרכזית שלה היא לשמור על איזון פנימי, כך שלא תרגיש תלויה בהצלחה או תהילה.

אחד הציטוטים שאולי הכי מאפיינים את היצירה והעשייה של ארז נאמרו אף הם באותו ראיון: ״אני עושה את המוסיקה שחסרה לי בנוף. אני עושה אותי. זה המצפן היחיד שהיה לי מאז ומתמיד״. הוא מצליח לזקק את האני מאמין שלה, ולהסביר בדיוק מאיזה מקום היא פועלת ויוצרת את המוזיקה שלה. 

הזוגיות עם אורי רוסו 

להצלחתה הבינלאומית של ארז אחראי במידה רבה המפיק הראשי ובן זוגה, אורי רוסו. הוא אמנם פחות מוכר, ולרוב מסתתר מאחורי כובע טמבל שיקי ומגניב, אך הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהמותג שנקרא נגה ארז. רוסו נולד וגדל באבן יהודה, שיחק כדורסל בילדותו, ומאוחר יותר עזב את אהבתו לספורט לטובת המוסיקה.

בתיכון למד רוסו במגמת מוזיקה, בצבא שירת כסאונדמן, ומאז הוא עוסק ויוצר מוזיקה ללא הפסקה. את ארז הכיר באולפן הקלטות ברמת גן, שם הוא עבד כטכנאי ועוזר מפיק. ארז בזמנו, זמרת עם חלומות גדולים במגירה, ביקשה שילמד אותה לעבוד על תוכנת ״אבלטון״ להפקת מוזיקה, ומאז, השניים בלתי נפרדים. 

הם הקליטו כבר קאברים יחד, וראו כי טוב. אחרי כמה שנים של עשייה משותפת מתחת לרדאר, הצליחו להגיע למנהלים של הלייבל  ״City Slang״ מברלין, בו חתומים להקות רוק נחשבות ומוכרות כמו ״ארקייד פייר״. 

גם כאן ניתן למצוא דמיון בין בילי אייליש לאחיה, שהם, בדומה לארז ורוסו, שותפים מלאים ליצירה, כותבים ועושים את הכל יחד, אך בסופו של יום, זהו שמה של בילי אייליש שמתנוסס בכל מקום, והיא זו שהמעריצים מאוהבים בה. 

השניים יחד למעלה משמונה שנים, הם גרים יחד בדירה קטנה בשכונת פלורנטין בתל אביב, בה גם נמצא הסטודיו שלהם, בו הם עובדים מדי יום. נשמע אינטנסיטי, אך נראה שהשניים מצליחים למצוא את האיזון הנכון גם בשביל לתחזק את הזוגיות וגם את המותג שנקרא נגה ארז. 

״אהבתי מוזיקה מאז שאני זוכרת את עצמי״

נראה שנגה ארז רחוקה שנות אור מלהיות עוד כוכבת פופ סתמית, שמנסה להוציא כמה שיותר להיטים בכמה שפחות זמן. ארז היא אישיות מורכבת, עמוקה, מלאה בניגודים וסתירות, ובעיקר, אותנטית ונוגעת ללב. בכל ראיון היא מקפידה לציין כמה מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחייה, ושם גם נמצאים כל הפחדים והתשוקות שלה.

מעבר לכריזמה והייחודיות, מה שכל-כך סוחף בנגה ארז הוא העובדה שהיא מתייחסת למוזיקה ביראת קודש, וזה גם מה שהופך את המוזיקה שלה למעניינת, חדשנית, ומרגשת. ארז מקפידה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש, ובעיקר, לא להישאר זמן רב מדי באזורי הנוחות שלה. אנחנו מרווחים מזה מוסיקה מהפנטת, ממכרת, ובעיקר, יוצאת דופן. 

55% לא
45% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE