הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח ה-CDC מאשש את החששות: תחלואת הקורונה מזנקת בבתי הספר שבהם לא הוכרזה חובת מסכות
רשות הבריאות המובילה בארה"ב פרסמה את הדו"ח השבועי ובו שלושה מחקרים המעידים על חשיבות המסכות בבתי הספר. אחד המחקרים מצא שתחלואת הקורונה בבתי הספר שבהם כן קיימת חובת מסכות הייתה נמוכה פי 3.5 לעומת מוסדות לימוד שלא אימצו את המדיניות

תחלואת הקורונה בקרב תלמידים הלומדים בבתי הספר שבהם הוכרזה חובת חבישת מסכות הייתה נמוכה באופן משמעותי לעומת התחלואה בבתי הספר שבהם לא קיימת מדיניות דומה, כך עולה משלושה מחקרים שפורסמו הבוקר (שישי) ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

המחקרים פורסמו כחלק מדו"ח התחלואה והתמותה השבועי של ה-CDC, וראשי ארגון הבריאות המוביל בארה"ב טוענים ששלושת המחקרים מדגישים את החשיבות של עטיית מסכות בבתי הספר.

המחקר הראשון בוצע בשני המחוזות המאוכלסים ביותר באריזונה, וממנו עולה שכמות הנשאים שאובחנו בבתי הספר שבהם אין חובת מסכות הייתה גבוהה פי 3.5 לעומת מספר המקרים המאומתים שאובחנו בקרב תלמידים הלומדים בבתי הספר שבהם קיימת חובת מסכות.

 

 

מחקר נוסף בוצע ברמה הלאומית ובחן את כמות הנדבקים בבתי הספר במהלך השבועיים הראשונים של שנת הלימודים החדשה. מחקר זה מצא כי שיעור הנדבקים בבתי ספר שבהם קיימת חובת מסכות עמד על 16.32 נשאים על כל 100 אלף תלמידים, בכל יום. לעומת זאת, בבתי הספר שבהם לא קיימת חובת מסכות הנתון עמד על 34.85 נשאים על כל 100 אלף תלמידים, בכל יום.

המחקר השלישי בדק את תגובת משרדי החינוך להתפרצויות של נגיף הקורונה בבתי הספר, ומצא כי למרות ש-1,801 בתי ספר נאלצו להיסגר באופן זמני בשל הידבקות בנגיף, ברמה הלאומית 96% מבתי הספר הציבוריים נותרו פתוחים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"המחקרים ממשיכים להוכיח את החשיבות והיעילות של הנחיות ה-CDC בנוגע למניעת הידבקות בנגיף הקורונה בבתי הספר", הסבירו ב-CDC, "ביחד עם חיסונים ובדיקות, חבישת מסכות היא שיטה מוכחת למניעת הידבקות בנגיף".

כידוע, בחודשים האחרונים הורים רבים ברחבי ארצות הברית נאלצים להתמודד עם סוגיית המסכות בבתי הספר.

מוקדם יותר הקיץ, שבועות ספורים לפני שמיליוני תלמידים שבו לבתי הספר, חברי איגוד רופאי הילדים הגדול בארה"ב המליצו למשרדי החינוך להורות על חובת חבישת מסכות לכלל התלמידים (באופן רשמי בבני שנתיים ומעלה).

מדובר בהמלצה שפורסמה ע"י האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics, או AAP), בה חברים כ-60 אלף רופאי ילדים ברחבי ארצות הברית.

לדברי אנשי ה-AAP, המשבר הבריאותי אינו צריך לגרור לימודים מקוונים. עם זאת, הם ממליצים לנקוט ב"גישה רב-שכבתית" המשלבת מספר אמצעים, למשל חבישת מסכות.

"המגפה העולמית גבתה מחיר כבד ביותר מילדים, ולא רק בעניין החינוך אלא גם פגיעה מנטלית, רגשית ופיזית", מסרה בזמנו ד"ר סוניה או'לירי, יו"ר הוועדה לענייני בריאות בבתי הספר ב-AAP, "הגישה הרב-שכבתית כוללת חיסונים, עטיית מסכות כאשר נמצאים בחללים סגורים ושטיפת ידיים באופן סדיר כדי להפוך את הלימודים בכיתות לדבר בטוח".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עם זאת, ראוי לציין כי המלצת ה-AAP דווקא מנוגדת להנחייה שפורסמה במהלך הקיץ ע"י ה-CDC. במסגרת הנחייה זו, שפורסמה לראשונה ב-12 ביוני 2021, נטען שתלמידים ומורים לא נדרשים לחבוש מסכות בשטח בית הספר, גם בתוך כיתות הלימוד עצמן, במידה שהם קיבלו חיסון לקורונה.

כאמור, כעת ב-CDC משנים גישה ומיישרים קו עם האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE