הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: טראמפ עשוי לעמוד לדין בגין ניסיונותיו לשנות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה
הדו"ח החדש מתייחס בעיקר לשיחה שהתקיימה בין הנשיא לשעבר למזכיר המדינה. "תהליך הבחירות וספירת הקולות היו תחת מתקפה מתמשכת" מצד טראמפ

דונלד טראמפ עשוי לעמוד בפני מספר אישומים פליליים בגין ניסיונותיו לכאורה לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 בג'ורג'יה – שם הפסיד לג'ו ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ בנאום בקמפיין הבחירות לנשיאות 2020 (צילום: AFP)

 

דו"ח חדש של מכון החשיבה של מכון ברוקינגס, מצא כי "תהליך הבחירות בג'ורג'יה וסיפרת ההצבעות היו נתונים תחת מתקפה מתמשכת" מצד טראמפ ובני בריתו, וזאת בניסיון "לשנות את התוצאות החוקיות של הבחירות".

על פי המכון, שבסיסו בוושינגטון הבירה, טראמפ וחלק מהסובבים אותו – כולל רודי ג'וליאני, עשויים להיות מואשמים בהונאת בחירות ובהתערבות מכוונת בעבודת הפקידים בבחירות. נוסף לכך, הדו"ח מצביע על כך שהם יכולים לעמוד לדין במגוון התנהגויות לא הולמות בבחירות, כגון הצהרות כוזבות בקשר לנושאים רשמיים, ניסיונות להשפיע על פקידי ממשל בדרכים לא תקינות ושידול לפעולה המפרה את שבועת קצין הציבור.

עוד עולה מהמסמך כי טראמפ הפר את חוק ארגוני השחיתות בג'ורג'יה, כאשר פרקליטת מחוז פולטון, פאני טי וויליס, חוקרת את הנושא מאז שיחת הטלפון של הנשיא לשעבר עם מזכיר מדינת ג'ורג'יה בראד רפנספרגר.

חלק גדול מהדו"ח, בן 107 העמודים, מתייחס לכך שטראמפ לחץ על רפנספרגר "למצוא" קולות. במהלך שיחת הטלפון שקיימו השניים, ב-2 בינואר, הנשיא לשעבר טען שוב ושוב כי מזכיר מדינת ג'ורג'יה יכול לשנות את תוצאות הבחירות. "כל מה שאני רוצה לעשות, זה את זה. אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה אחד יותר ממה שיש" לביידן, אמר הנשיא ה-45, שעל פי ספירת הקולות, הפסיד לביידן בג'ורג'יה ב-11,779 הצבעות.

"אין סיכוי שהפסדתי בג'ורג'יה. אין סיכוי. זכינו במאות אלפי קולות", התעקש אז טראמפ.

 

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

היועץ הבכיר של טראמפ, ג'ייסון מילר, אמר ל'דיילי מייל' כי אין שום דבר חריג באותה שיחת טלפון, מה שמרמז שאין צורך בחקירה. "לא היה שום דבר שהוא לא תקין או לא הולם בשיחה", אמר. "אם מר רפנספרגר לא רצה לקבל שיחות על הבחירות, הוא לא היה צריך להתמודד על תפקיד מזכיר המדינה. והסיבה היחידה שהשיחה התפרסמה, הייתה כי מר רפנספרגר הדליף אותה בניסיון לצבור אהדה פוליטית".

רפנספרגר, כזכור, נמצא כעת בחודש השביעי לחקירתו הפלילית בגין שיחת הטלפון הזו.

נוסף לשיחה, הדו"ח ממכון ברוקינגס התייחס גם למקרים אחרים בהם טראמפ יצר קשר עם גורמים אחרים בג'ורג'יה במטרה שיעזרו לו לשנות את התוצאות במדינה, כולל המושל בריאן קמפ והתובע הכללי כריס קאר.

על פי ספירת הקולות בג'ורג'יה, ביידן זכה ב-2,473,633 מהקולות לעומת 2,461,854 עבור טראמפ – הפעם הראשונה שג'ורג'יה בחרה במועמד דמוקרטי מאז 1992.

בדרך כלל, נשיאים לשעבר מקבלים חסינות על פעולות "הנמצאות בגדר תפקידם החוקי כפקידים פדרלים", אך הדו"ח טוען כי התנהלותו של טראמפ היו "הרבה מחוץ לתחום תפקידו הרשמי". "נאמר בפשטות, שידול ולאחר מכן איום על בכירים במדינה כדי לשנות את תוצאות הבחירות" עובר את היקף הכוח הנשיאותי.

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE