הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מורים מניו יורק עתרו לביהמ"ש העליון: "בטלו את חובת החיסונים בבתי הספר"
פרק נוסף במאבק המשפטי המתוקשר בין עיריית ניו יורק לבין קבוצה של מחנכים המתנגדת לחובת החיסונים. המדיניות אמורה להיכנס לתוקף כבר מחר, אולם המורים מבקשים לקבל צו מניעה זמני למהלך

מורים ועובדים נוספים בבתי הספר הציבוריים בניו יורק פנו היום (חמישי) לבית המשפט העליון של ארה"ב, בבקשה לקבל צו מניעה זמני למדיניות של משרד החינוך המקומי, במסגרתה הם נדרשו לקבל חיסון לנגיף הקורונה על מנת להמשיך במקום עבודתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

קבוצת המחנכים פנתה לבית המשפט העליון באמצעות עורך דין, וטענה שהצו המנהלי המחייב את עובדי משרד החינוך להתחסן מנוגד לחוקה האמריקאית, ועל כן יש לבטלו.

כמו כן, המורים הסבירו שהם נאלצו לפנות לביהמ"ש העליון לאחר שהסוגיה נדחתה ע"י ערכאות נמוכות יותר במערכת המשפט האמריקאית: "במקום לאפשר למורים לבחור שלא להתחסן באמצעות כך שיעברו בדיקות קורונה שבועיות, העירייה מחייבת עובדים לא מחוסנים של משרד החינוך לצאת לחופשה ללא תשלום במשך קרוב לשנה", נכתב בתביעה.

במשרד החינוך של עיריית ניו יורק הגיבו זמן קצר לאחר מכן ואמרו: "לתובעים אין שום טענה מבוססת והם לא סיפקו סיבה כלשהי שצריכה לגרור התערבות של בית המשפט. הנושא כבר הוכרע בבתי המשפט, שקבעו שלמשרד החינוך יש את הסמכות להורות על חובת חיסונים המבוססת על מדע והמומחיות של רופאים ברחבי ארה"ב".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כבר בחודש יולי האחרון נודע כי כלל העובדים העירוניים בניו יורק - שוטרים, כבאים, מורים ועוד - יחויבו להתחסן.

"זה יהיה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתאוששות שלנו", הסביר בזמנו ראש העיר דה-בלאזיו והוסיף שמי שאינו מעוניין להתחסן יוכל לעבור בדיקת קורונה שבועית כדי להמשיך במקום עבודתו.

אלא שאז, כחודש ימים לאחר מכן, רשויות הבריאות בארה"ב העניקו אישור מלא לחיסון של פייזר (שעד אז הופץ באמצעות אישור לשימוש חירום). צעד זה איפשר לניו יורק לשנות את המדיניות ולחייב את העובדים להתחסן ללא האפשרות לעבור בדיקות שבועיות במקום.

במקור, המדיניות הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום שני האחרון, ה-27 בספטמבר. ימים בודדים קודם לכן, ביום שישי האחרון, בית המשפט חסם את המהלך.

שלשום (שלישי) נרשמה התפתחות נוספת, כאשר ביהמ"ש הפדרלי לערעורים קבע כי ניתן להתחיל ליישם את המדיניות במהלך יום שישי הקרוב. מסיבה זו, קבוצת המורים פנתה היום לביהמ"ש העליון בבקשה לטפל בנושא כבר במהלך היממה הקרובה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להדגיש שהמדיניות החדשה של עיריית ניו יורק תחול על כ-150 אלף עובדי משרד החינוך (לא רק המורים ושאר העובדים בקמפוסים, אלא גם עובדים בהכנת מזון, נהגי הסעות ועוד).

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE