הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עצוב: מספר מקרי המוות מהקורונה בארה"ב חצה את ה-700 אלף
בעקבות גרסת הדלתא והמיליונים שלא התחסנו, בשלושה חודשים וחצי האחרונים מתו יותר מ-100 אלף בני אדם. "יכולנו למנוע 90% ממקרי המוות האלה"

מספר הקורבנות כתוצאה מנגיף הקורונה הגיע ל-700,000 איש בסוף יום שישי – מספר אשר גדול יותר מהאוכלוסייה בבוסטון. 100 אלף ממקרי המוות האחרונים התרחשו בתקופה שבה החיסונים זמינים לכל אמריקני מעל גיל 12.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגפת הקורונה הרגה יותר מ-700 אלף אמריקנים (צילום: Shutterstock)

 

הנתון הזה מתסכל מאוד את הרופאים, גורמי בריאות הציבור והציבור האמריקני, שמוקדם יותר הקיץ הם צפו להקלה במספר המתים, עשרות מיליוני אמריקנים עדיין לא מעוניינים להתחסן, מה שאפשר לגרסת הדלתא המדבקת להתפשט במהירות ולהעלות את מספר המתים תוך שלושה חודשים וחצי מ-600 אלף ל-700 אלף.

על פי הרישומים, פלורידה ספגה את מספר מקרי המוות הגבוה ביותר מכל המדינות, כאשר הנגיף הכניע כ-17,000 תושבים מאז אמצע חודש יוני. טקסס הייתה השנייה, עם 13,000 קורבנות. שתי המדינות הללו מהוות 15% מכלל אוכלוסיית ארצות הברית, אך יותר מ-30% ממקרי המוות מאז שהאומה חצתה את רף ה-600,000.

ד"ר דיוויד דאודי, אפידמיולוג למחלות זיהומיות בבית הספר לבריאות הציבור של ג'ונס הופקינס, ניתח את הנתונים ואמר כי ניתן לומר שלפחות 70,000 מתוך 100 אלף המתים האחרונים – היו אנשים שלא התחסנו. ומאלה המחוסנים אשר מתו מהנגיף, רובם נדבקו מאדם שלא התחסן.

"אם היינו יותר יעילים במבצע החיסונים שלנו, אני חושב שאפשר לומר, שיכולנו למנוע 90% ממקרי המוות האלה" מאז אמצע חודש יוני, אמר דאודי. "זה לא רק מספר על המסך. מדובר בעשרות אלפי סיפורים טרגיים על אנשים שהמשפחות שלהם איבדו מישהו משמעותי להם".

 

"החיסונים יכלו למנוע 90% ממקרי המוות האחרונים" (צילום: Shutterstock)

 

כאשר ארצות הברית רשמה 600 אלף מתים, באמצע יוני, מבצע החיסונים כבר היה רחב ובעקבותיו מספר המאומתים ירד, ההגבלות הוסרו ואנשים החלו לחזור לשגרת החיים שלהם. מקרי המוות ביום צנחו לממוצע של 340 איש, משיא של למעלה מ-3,000 באמצע חודש ינואר. אז, גורמי הבריאות הכריזו כי מדובר במגפה של לא מחוסנים.

אך ככל שגרסת הדלתא התפשטה ברחבי המדינה, כמות המאומתים והמתים זינק – במיוחד, כאמור, בקרב אנשים לא מחוסנים, בעוד בתי החולים ברחבי המדינה דיווחו על עלייה דרמטית במספר המאושפזים.

כיום, מספר מקרי המוות הממוצע ליום עומד על כ-1,900. המקרים נמצאים במגמת ירידה, אך יש חשש שהמצב עלול להחמיר לקראת חודשי החורף.

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE