הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפתח קריפטו אמריקני הואשם בשת"פ עם קוריאה הצפונית: "עזר לה להתחמק מסנקציות"
בן 38 הואשם כי נסע למדינה שבמזרח אסיה, שם הציג לעובדי הממשל ייעוץ טכני לשימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. "סיכן את הביטחון הלאומי"

אזרח ארצות הברית הודה באשמה של קשירת קשר כאשר סיפק שירותי קריפטו לקוריאה הצפונית – כך הודיע משרד המשפטים השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית (צילום: Shutterstock)

 

וירג'יל גריפית' בן ה-38, הודה באשמת קשירת קשר בהפרת חוק סמכויות החירום הכלכליות הבינלאומיות (IEEPA) על ידי מתן שירותים לקוריאה הצפונית, כולל ייעוץ טכני בנוגע לשימוש בטכנולוגיות קריפטו ובלוקצ'יין כדי להתחמק מהסנקציות האמריקניות והבינלאומיות. כך מסרה הפרקליטות של מחוז דרום בניו יורק.

"בהתאם לצו של IEEPA וההוצאה לפועל 13466, נאסר על אנשי ארצות הברית לייצא כל טובין, שירותים או טכנולוגיות לקוריאה הצפונית ללא רישיון של משרד האוצר, משרד השליטה בנכסי חוץ", נכתב על ידי משרד המשפטים.

גריפית' היה מדען חוקר במטבע איתריום, ובעל דוקטורט מהמכון הטכנולוגיה בקליפורניה במחשוב ומערכות עצביות. כך על פי פרופיל הלינקדין שלו.

על פי כתב האישום, באפריל 2019 גריפית' נסע לקוריאה הצפונית כדי להשתתף ולהציג בוועידת הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים בפיונגיאנג, וזאת על אף שלא קיבל אישור נסיעה למדינה ממשרד החוץ האמריקני, כנדרש מכל אזרח אמריקני.

במהלך הכנס, כאמור, גריפית' הציג מצגת "המתואמת לקהל הצפון קוריאני, בידיעה כי פעולה זו מפרה את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית", ויחד עם שותפיו, הוא סיפק הדרכה כיצד המדינה "תוכל להשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין והקריפטו כדי להלבין כספים ולהתחמק מסנקציות", על פי הפרקליטות.

 

וירג'יל גריפית' (צילום: ויקיפדיה)

 

במצגות הוסבר גם כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין לטובת קוריאה הצפונית, כולל במשא ומתן על נשק גרעיני עם ארצות הברית. בקהל נכחו עובדים בממשל הצפון קוריאני, דבר אשר על פי כתב האישום, גריפית' היה מודע אליו.

מאוחר יותר, בן ה-38 השתתף בהנחיית כנס לחילופי מטבעות קריפטוגרפיים בין קוריאה הצפונית לדרומית – גם כן הפרה של הסנקציות, וניסה לגייס אזרחים אמריקנים אחרים לנסוע למדינה הסגורה ו"לספק שירותים דומים".

"כפי שהודה בבית המשפט... וירג'יל גריפית' הסכים לעזור לאחד מיריבי החוץ המסוכנים ביותר למדינה שלנו, קוריאה הצפונית", אמרה התובעת האמריקנית, אודרי שטראוס. "גריפית' עבד עם אחרים כדי לספק שירותי קריפטוגרפיה לקוריאה הצפונית ולסייע לה להתחמק מהסנקציות, והוא נסע למדינה לשם כך. בכך, גריפית' סיכן את הביטחון הלאומי של ארה"ב על ידי ערעור הסנקציות שננקטו הן ע"י הקונגרס והן ע"י הנשיא, על מנת להפעיל לחץ מרבי על האיום הנשקף מהמשטר בקוריאה הצפונית".

עורך דינו של גריפית', בריאן קליין, אמר כי בן ה-38 "מתחרט בכנות". "אם להניח בצד את מה שקרה, הוא תרם תרומות חשובות לחברה, אותן נעלה בבית המשפט", אמר עו"ד קליין, והוסיף כי הוא "לא הפר את החוק מכיוון שלא נתן שירות לצפון קוריאה, אלא סיפק מידע בסיסי שכל אחד יכול למצוא באינטרנט".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE