הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופ' מקליפורניה טוען: סירבתי להקל על סטודנטים רק כי הם שחורים – והושעתי מתפקידי
לדבריו, אחרי מותו של ג'ורג' פלויד, הוא התבקש לגלות חמלה אל מול תלמידים שחורים. כאשר טען שזה לא הוגן, דבריו נחשבו כגזענים

פרופסור מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, אמר כי הוא הגיש תביעה נגד המוסד האקדמי שהשעה אותו – מאחר שלטענתו, ננקטו נגדו צעדים כי לא הקל על סטודנטים שחורים בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הספר אנדרסון לניהול UCLA, לוס אנג'לס, קליפורניה (צילום: Shutterstock)

 

"לאחרונה הושעתי מעבודתי בגלל שסירבתי להתייחס לתלמידים השחורים שלי בשונה מעמיתיהם הלא שחורים", כתב הפרוספור גורדון קליין.

שמונה ימים לאחר שפלויד מת במיניאפוליס במהלך מעצר, שבגינו הורשע שוטר ברצח, תלמיד לבן שלח דואר אלקטרוני לקליין, וביקש להקל על סטודנטים שחורים בעקבות "הרציחות הלא צודקות של אחמוד ארברי, בראונה טיילור וג'ורג' פלויד". "זה לא ניסיון לבטל את המבחנים עבור תלמידים לא שחורים, אלא בקשה להפגין חמלה וסלחנות אל מול סטודנטים שחורים בגמה שלנו", נכתב במייל.

בתגובה, קליין שאל את אותו סטודנט למה הוא צריך לתת יחס מיוחד לסטודנטים שחורים. "יש תלמידים שהם אולי בני תערובת, כמו חצי שחור וחצי אסיאתי. מה אתה מציע לי לעשות ביחס אליהם? ויתור מלא או רק חצי? כמו כן, יש לך מושג האם יש תלמידים ממיניאפוליס? אני מניח שגם הם הרוסים. אני חושב שאולי אפילו סטודנטים לבנים משם עלולים להיות שבורים יותר, במיוחד משום שאחרים יכולים לחשוב שהם גזענים, אפילו אם הם לא".

כמה סטודנטים שקראו את תשובתו של קליין, ראו בה כ"גזענית" ופרסמו עצומה בדרישה להשעות אותו מתפקידו, עליה חתמו למעלה מ-20,000 איש.

 

הפגנת BLM, לאחר מותו של ג'ורג' פלויד (צילום: Shutterstock)

 

"הותקפתי על היותי גבר לבן ו'גזעני מאוד'", סיפר קליין. "ב-5 ביוני, שלושה ימים לאחר ששלחתי את הדוא"ל, הושעתי על רקע קמפיין מקוון נגדי". לדבריו, באותה תקופה, הוא קיבל איומי מוות והערות מזלזלות בנוגע למורשתו היהודית.

"אתה יהודי טיפוסי, עם דעות קדומות וגזעניות, מטונף, עקום, יהיר... חבל שהיטלר והנאצים לא נמצאים בסביבה כדי לתת לך מקלחת גז שנחוצה לך", נכתב לכאורה במייל לקליין.

לטענת הפרופסור, הדיקן אנטוניו ברנרד, מנהל בית הספר אנדרסון לניהול UCLA, השעה אותו ללא דיון והחרים אותו מהקמפוס. קליין טוען שברנרד עשה זאת כדי לא להרוס את מוניטין בית הספר כ"מקום לא נוח לאנשים בעלי צבע".

כאשר קליין פרסם את הסיפור, למעלה מ-76,000 בני אדם חתמו על עצומה להחזירו למוסד האקדמי. "פחות משלושה שבועות לאחר שהתפוצץ כל העניין, הוחזרתי. אבל הסיפור הזה לא נגמר", אמר. לדבריו, אמנם הוא חזר, אבל הוא סבל מאובדן כלכלי, מצוקה רגשית, טראומה ומחלות גופניות.

"הגשתי עכשיו תביעה נגדת מערכת האוניברסיטה. אף עובד לא צריך לפחד מהכוח של המעסיק שלו שמשתיק נקודת מבט לגיטימית, ואף חברה לא צריכה לסבול זאת בחסות הממשלה", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE