הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דליפת הנפט בדרום קליפורניה: סכנה אקולוגית ממשית, החוף עשוי להיסגר למשך חודשים
חיות בר מתות כבר נשטפו לחוף, ועל גורמים סביבתיים המצב רק ילך ויחמיר. ראש עיריית הנטינגטון ביץ' אמרה כי מדובר בדליפה ההרסנית ביותר בהיסטוריה האחרונה

דליפת הנפט הענקית מול חופי דרום קליפורניה, אשר על פי הערכות מדובר בלפחות 126 אלף ליטרים, הגיעה לחופי הנטינגטון בית', פגעה בחיות הבר המקומיות ואולי תביא לסגירה של קילומטרים של חופים למשך חודשים ביעד הגלישה הפופולרי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כתם הנפט בהנטינגטון ביץ' (צילום: AP)

 

על פי ראש החברה שמפעילה את האסדה, נראה כי מקור הדליפה היא מהצינור 'אלי', כ-8 קילומטרים בלבד מהנטינגטון ביץ', על פי גורמים רשמיים. זאת, בעוד שצוותים מקצועיים צוללים במקום וממשיכים לחפש את הגורם המדויק לדליפה, הנחשבת לאחת הגדולות בהיסטוריה האחרונה של דרום קליפורניה.

 "אני לא מצפה זה יהיה יותר. זו קיבולת הצינור כולו", אמר מנכ"ל Amplify Energy, מרטין ולישר, במסיבת עיתונאים ביום ראשון. לדבריו, עשות פלטפורמות של החברה הושבתו גם כן.

צוותים של משמר החופים, המפעילים רחפנים, פעלו להקמת מחסומים צפים כדי לעצור את התפשטות הדליפה לאורך כל הקילומטרים, ובמטרה לעצור את כניסת החומר המסוכן לשמורה האקולוגית בולסה צ'יקה. עם זאת, חלקים של חיות בר מתות, בעיקר ציפורים ודגים, נשטפו לחוף עם הנפט הגולמי. אנשי איכות הסביבה מאמינים כי הדבר רק יחמיר.

 

צוותי ניקוי בחוף הנטינגטון (צילום: Getty Images)

 

"יש לנו כבר דיווחים על דולפינים שנראים שוחים דרך כתם השמן. הם לא יכולים לברוח מזה במהירות, ועכשיו זה הגיע ליבשה", אמרה ד"ר שלי לויס, מנכ"לית ריפוי המפרץ. "זוהי דליפה רעילה, ובעלי חיים רבים הולכים למות. הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים לספור, כי זה יתרחש בים".

ראש עיריית הנטינגטון ביץ', קים קאר, אמרה כי "כ-9 קילומטרים מהחופים שלנו עלולים להישאר סגורים במשך שבועות ואפילו חודשים, עד שהעיר תנקה את הזפת. דליפת הנפט מהווה את אחת הסיטואציות ההרסניות ביותר שבהן התמודדה הקהילה שלנו מזה עשרות שנים".

עוד הוסיפה קאר כי "עבדנו עם שותפינו הפדרליים, המדינה והמחוזות כדי לצמצם את ההשפעה שעלולה להיות אסון אקולוגי פוטנציאלי".

מיוקו סאקאשיטה, מנהלת התוכנית לאוקיינוסים של המרכז למגוון ביולוגי, אמר לסוכנות הידיעות AP כי שפך של נפט בגודל כזה יכולה להשפיע לטווח ארוך על חיות הבר. "דליפת הנפט רק מראה עד כמה קידוח נפט הוא מלוכלך ומסוכן. אי אפשר לנקות אותו בקלות, כך שהוא בא במגע עם אנשים וחיות הבר. יש לו השפעות ארוכות טווח על הרבייה של בעלי חיים. זה ממש עצוב לראות את זה".

הזהרה לתושבים שלא לשחות במים המזוהמים (צילום: Getty Images)

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE