הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוברת הבית הלבן מסרבת לענות האם לבנו של הנשיא יש קשרים עסקיים עם סין
ג'ן סאקי לא ענתה האם האנטר ביידן אכן ניתק את קשריו עם חברת הון סינית, לאחר שלאחרונה דווח כי הוא עדיין מחזיק בה מניות. "עלייך לדבר עם הנציגים שלו"

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, סירבה להתייחס לשאלת העיתונאים האם האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב,  מכר את החלק שלו בחברת הון סינית בעלת קשרים עם הממשלה הקומוניסטית – שנתיים לאחר שהנשיא הבטיח כי משפחתו תפסיק כל אינטרס עסקי עם חברות מחו"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ובנו האנטר (צילום: AP)

 

בחודש אפריל האחרון, ה-Daily Caller דיווח כי החברה של האנטר, Skaneateles LLC, מחזיקה ב-10 אחוזים בחברת BHR Partners שנמצאת בשליטת בנק סין.

ביום שני, כתבת 'ניוזמקס', אמרלד רובינסון, ביקש מסאקי לעדכן בנושא, ובתגובה מזכירת העיתונות הגיבה: "אני יכולה להפנות אותך לנציגים שלו בנושא. האנטר לא עובד בממשל".

רובינסון לחצה ואמר: "הנשיא אמר במהלך הקמפיין כי לאף אחד מבני משפחתו לא יהיו קשרים עסקיים עם מישהו הקשור לתאגיד זר או למדינה זרה. האם זה לא מגיע לעם האמריקני שיידעו אותו?". סאקי ענתה: "שוב אני אומרת לך, ואז אני אמשיך הלאה, שעלייך לדבר עם הנציגים של" האנטר.

העיתונאית ניסתה לשאול שאלה נוספת, וסאקי תקפה מיד: "אין סיבה לצעוק. אני בהחלט לא צועקת. את צריכה לדבר עם הנציגים שלו. זאת המדיניות שלו. הוא עבד כדי לסיים את זה. מעבר לזה, הייתי מדבר עם הנציגים שלו".

חברת BHR נוסדה בשנת 2013, יחד עם החברה של האנטר, שתחילה החזיקה 30% בחברה בקבוצת ת'ורנטון בניהולו של ג'יימס בלוגר, בנו של נשיא סנאט מדינת מסצ'וסטס, בילי בלוגר. ביולי 2019, דווח ב'ניו יורק טיימס' כי האנטר היה חבר בדירקטוריון החברה ללא תשלום, אך לא לקח הון אישי עד שאביו עזב את תקפידו כסגן נשיא ארה"ב בשנת 2017.

 

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: Getty Images)

 

בדצמבר 2013, האנטר ליווה את אביו לסין, ובאותה הזדמנות, כך דווח, הוא סידר פגישה בין מנכ"ל BHR העתידי, ג'ונתן לי, לג'ו ביידן.

באוקטובר 2019, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן הבטיח כי "לאף אחד במשפחתי לא יהיה משרד בבית הלבן, לא יישב בפגישות כאילו הוא חבר בממשלה, ולא יקיים קשר עסקי עם תאגיד זר או מדינה זרה". באותה תקופה בערך, האנטר הפסיק להיות חלק מדריקטוריון BHR.

"תחת ממשל ביידן, האנטר יציית לכל ההנחיות או הסטנדרטים שהנשיא ביידן עשוי להחיל כדי להתמודד עם ניגוד אינטרסים לכאורה, או קונטפליקטים כאלה, כולל כל מגבלה הקשורה לאינטרסים עסקיים בחו"ל", אמר עורך דינו של האנטר באותם ימים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE