הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר 25 שנה: טראמפ הוסר מרשימת 400 העשירים של ארצות הברית
הדירוג השנתי של מגזין 'פורבס' לא כלל השנה את הנשיא לשעבר, שהחמיץ את כניסתו למועדון האקסקלוסיבי בכ-400 מיליון דולרים. "הוא יכול להאשים רק את עצמו"

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הוסר מרשימת 400 האנשים העשירים באמריקה של מגזין 'פורבס' לאחר 25 שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבר לא בין 400 העשירים של ארצות הברית (צילום: Shutterstock)

 

טראמפ לו שווי נקי של 2.5 מיליארד דולרים, החמיץ את כניסתו לרשימה בכ-400 מיליון דולרים. השווי הנוכחי של הנשיא לשעבר זהה לשנה שעברה, כך על פי 'פורבס', אז הוצב במקום ה-339 ברשימה. בשנת 2016, טראמפ היה שווה 3.7 מיליארד דולר, שווי שירד ל-3.1 מיליארד דולר בשנת 2017 – סכום זהה לשתי השנים העוקבות.

מאז תחילת המגפה, מניות הטכנולוגיה, מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים אחרים שגשגו. אבל נכסי העיר הגדולה, אשר מהווים את עיקר הונו של טראמפ, הלכו וצנחו, והוציאו את הנשיא לשעבר מהמועדון האקסקלוסיבי של המדינה.

על פי 'פורבס', אם טראמפ מחפש את הסיבה להסרתו מהרשימה, הוא צריך להסתכל במראה. "אם טראמפ מחפש את מי להאשים, הוא יכול להתחיל בעצמו", כתב דן אלכסנדר במגזין. "לפני חמש שנים הייתה לו הזדמנות פז לגוון את ההון שלו. החל מבחירות 2016, גורמי האתיקה הפדרליים דחפו את טראמפ לפרק את נכסי הנדל"ן שלו. זה היה מאפשר לו להשקיע את התמורה מחדש בקרנות מדד רחבות, ולתפוס את תפקידו כנשיא ללא ניגוד אינטרסים... אך טראמפ החליט להיתלות בנכסיו".

 

מגזין 'פורבס' (צילום: Shutterstock)

 

לגורמים אחרים ברשות המבצעת אין ברירה אלא להקשיב לבכירים במחלקת האתיקה, ואם הם מחזיקים בנכסים שעלולים להתנגד עם עבודתם היום יומית בממשלה, הם מסתכנים בהפרת חוק ניגוד אינטרסים העשוי להביא לצעדים פליליים נגדם.

הנשיא, לעומת זאת, פטור מחוק זה – כפי שציין טראמפ בגאווה במהלך מסיבת עיתונאים, תשעה ימים לפני כניסתו לבית הלבן. "אני יכול לנהל את העסק שלי ובמקביל לנהל את הממשלה. אני לא אוהב את איך שזה נראה, אבל אני יכול לעשות את זה אם אני רוצה. אני היחיד שיכול לעשות זאת", אמר אז לעיתונאים במגדל טראמפ.

במגזין הנחשב טוענים כי העובדה שהוא כבר לא אחד מ-400 העשירים, תנחית מכה קשה על הנשיא לשעבר מאחר שאכפת לו מאוד מהדירוגים הללו, זאת כהוכחה לציבור להצלחותיו הרבות. "במאי 1984, פקיד מטעם ארגון טראמפ התקשר לספר לי כמה עשיר דונלד טראמפ. דיווחתי על כך עבור פורבס 400... הפקיד הזה היה ג'ון בארון – שם שאנחנו מכירים כיום כאלטר אגו של טראמפ".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE