הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא שלילי במספר הפליטים שנכנסו לארה"ב – אך לא כולל את עשרות אלפי האפגנים
משרד החוץ פרסם את המספר הנמוך ביותר בשנים האחרונות, אך הסביר כי הם לא מחשיבים את הפליטים מאפגניסטן אשר קיבלו מעמד אחר

ארצות הברית קיבלה 11,411 פליטים במהלך 12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, מספר שיא נמוך למרות שבחודש מאי הנשיא ביידן העלה את המספר המירבי המותר ל-62,500.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פליטים אפגנים בניו ג'רזי (צילום: AP)

 

הנתון, שהתפרסם על ידי משרד החוץ ביום שלישי, הוא 400 פחות מהשפל הקודם של שנת הכספים 2020, אז נכנסו 11,814 פליטים לארצות הברית.

עם זאת, חשוב לציין כי המספר שפורסם אינו כולל את לפחות 50,000 הפליטים האפגנים, שהגיעו לארצות הברית בשבועות האחרונים לאחר שצבא ארה"ב והכוחות הזרים יצאו מאפגניסטן, וקאבול נכבשה על ידי ארגון הטליבאן. אותם אפגנים, כזכור, הורשו להיכנס למדינה תחת מעמד משפטי אחר המכונה "תנאי הומניטרי", ולא פליטים.

הבית הלבן ביקש מהקונגרס לשנות את חוקי ההגירה כדי לאפשר לאפגנים שהובאו לארה"ב לקבל את אותן הטבות של פליטים – כולל הטבות ממשלתיות והסכמה אוטומטית לגרין קארד לאחר 12 חודשים.

משרד החוץ הסביר אץ הנתונים הנמוכים של מספר הפליטים על ידי ציטוט הקריטריונים המגבילים שהוחלו בזמן ממשל טראמפ, כמו גם ציינו את מגפת הקורונה המתמשכת – שלדבריהם מנעה מהרשויות הרלוונטיות לערוך ראיונות אישיים לפליטים פוטנציאליים מעבר לים.

מחלקת המדינה אמרה כי היא מתכננת לחדש את הראיונות, הן באופן אישי והן באופן וירטואלי. "תהליך הבנייה מחדש נמצא בעיצומו, והוא יאפשר לנו לתמוך במספר קבלת הפליטים", נמסר.

בחודש שעבר, משרד החוץ הודיע לקונגרס כי ביידן יגדיל את "מכסת הפליטים" ל-125,000 בשנת הכספים שהחלה ב-1 באוקטובר. באותו הדו"ח, המחלקה העריכה כי רק 12,500 פליטים רשמיים צפויים להיכנס לארצות הברית בשנת הכספים 2021, כאשר כמעט שני שליש מהם מגיעים מאפריקה.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE