הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא שותים מספיק מים? הנה כמה סיבות שיעזרו לכם להסתובב עם בקבוק צמוד
חשיבותם של מים עבור גופנו היא אדירה, אך רבים מאיתנו לא שותים מספיק. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם כמה עובדות חשובות על שתיית מים, וסיכמנו עם כמה טיפים שווים וקלילים שיעזרו לכם לשתות יותר מים, גם בימי החורף הקרים

כמעט כל פעולה שהגוף שלנו עושה דורשת מים. חומרי הפסולת יוצאים מגופנו בעזרת מים, דרך השתן ובעזרת הכליות. המים נמצאים גם בתוך כלי הדם שלנו ובמערכות נוספות. במילים אחרות, כל תא בגופנו זקוק למים בשביל להתקיים ולתפקד. המים מגנים, שומרים ומנקים את גופנו, את האיברים שלנו, ואת מערכת העיכול. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנו מאבדים מיץ באמצעות זיעה ושתן, וגם באמצעות נשימה. כמובן כי איבוד הנוזלים הינו מסיבי יותר בעונת הקיץ, אז אנו מזיעים הרבה, ונמצאים בפעילות רבה יותר. בשביל להשלים את איבוד הנוזלים, עלינו לשתות, והרבה. העניין הוא, שחשוב לא לחכות לתחושת הצמא, אלא לשתות לאורך כל היום, מנות קטנות ומדודות.

כמו כן, חשוב לזכור, כי עבור הרבה אנשים, מנגנון הצמא לעיתים פשוט לא מגיע. ואז, מדובר על סכנת חיים של ממש. לפי הנתונים, איבוד של עשרים אחוזים מהמים בגופנו, יכול להוביל לנזק חמור, ובמקרים מסוימים אף למוות. מחסור במים יכול לבוא לידי ביטוי בסחרחורת, כאבי ראש, עייפות, חוסר שיווי משקל, נפיחות בלשון, ועוד.

אז כמה צריך לשתות?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו, מכיוון שהכל תלוי בגיל, במשקל, ובאחוז השומן בגוף. ולמעשה, גם בעונה בה אנו נמצאים. בדרך כלל, עבור נשים, יש לשתות 9-10 כוסות מים ביום, ואילו עבור גברים 12-13 כוסות מים ביום. אם קשה לכם עם מים, תוכלו לבחור בתה צמחים טבעי ונטול קפאין, מים עם חתיכת פרי, בשביל הטעם, וכדומה. 

איך תדעו אם אתם שותים מספיק?

אחת הבדיקות היעילות והטובות ביותר היא פשוט צבע השתן שלכם. במידה והוא בצבע צהוב כהה, כנראה שלא שתיתם מספיק היום. בדרך כלל, שתן שמעיד כי שתיתם מספיק יהיה בצבע כמעט שקוף. 

כמה טיפים לסיום:

  1. תוכלו לשים לכם תזכרות במכשיר הנייד, כך תוכלו לזכור לשתות קצת כל שעה עגולה.
  2. תהיו יצרתיים. תוסיפו לבקבוק המים שלכם חתיכה של לימון, מעט נענע, פלח תפוז, ומה שרק בא לכם ויעזור לכם לשתות יותר.
  3. תעשו תחרות עם חבר או חברה מהמשרד, מי שמסיים את הבקבוק ראשון- מכין קפה.
  4. תקנו לעצמכם בקבוק איכותי ומזמין, כזה שיעשה לכם חשק לקחת אותו לכל מים, ולשתות ממנו. 
  5. תוכלו לגוון עם מעט תה ירוק טבעי, מעט תרכיז טבעי, וכדומה, כך יהיה לכם יותר מעניין ותצליחו לשתות יותר.

80% לא
20% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE