הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צמיחה מאכזבת בארה"ב: פחות מ-200 אלף משרות נוספו למשק בספטמבר
דו"ח משרד העבודה חושף כי 194 אלף משרות נוספו למשק בחודש שעבר. מדובר בפער של קרוב ל-300 אלף משרות בהשוואה לתחזית: ולמרות זאת, שיעור האבטלה ירד ל-4.8% - הנמוך ביותר מאז פרוץ המשבר

פחות מ-200 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במהלך חודש ספטמבר, כ-300 אלף פחות מהתחזית של כלכלני וול סטריט, כך עולה מדו"ח המשרות החודשי שפורסם הבוקר (שישי) ע"י משרד העבודה בוושינגטון די. סי..

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדו"ח, בחודש שעבר נוספו רק 194 אלף משרות חדשות, וזאת בהשוואה לדעה הרווחת של כלכלני וול סטריט, שציפו ללפחות חצי מיליון משרות חדשות בספטמבר.

המגזר הפרטי דווקא רשם חודש מצוין כאשר לא פחות מ-317 אלף משרות חדשות נוספו בו, אולם כמות המשרות ברשויות המקומיות (מדינות, מחוזות וערים) צנחה ב-123 אלף.

ולמרות זאת, הדו"ח גם סיפק מעט חדשות טובות: שיעור האבטלה ירד מ-5.2% באוגוסט ל-4.8% בספטמבר (כלכלני וול סטריט ציפו שנתון זה יעמוד על 5.1%). מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר שארה"ב רושמת מאז פרוץ המשבר לפני יותר משנה וחצי.

למרות האכזבה שנרשמה בכמות המשרות שנוספו למשק, הדו"ח החודשי חשף שהשכר הממוצע במשק עלה ב-0.6% בהשוואה לחודש אוגוסט.

בדומה לדו"חות קודמים, גם בחודש ספטמבר תעשיית התיירות והאירוח הובילה את המשק האמריקאי עם תוספת של כ-74 אלף משרות. תעשיית התחבורה הוסיפה 47 אלף משרות, תעשיית הייצור רשמה תוספת של 26 אלף משרות ו-22 אלף משרות נוצרו בתעשיית הבנייה האמריקאית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE