הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופטימיות זהירה בארצות הברית: תחלואת הקורונה צנחה לשפל של חודשיים
ממוצע הנדבקים היומי ירד מתחת ל-100 אלף בפעם הראשונה מאז הקיץ האחרון, ומגמות דומות נרשמו גם בכמות המאושפזים והמתים מהנגיף. רופא ומרצה בהרווארד: "זה בהחלט מעודד לראות ירידה, אך כמות הקורבנות בכל זאת משמעותית וטרגית"

בפעם הראשונה מאז תחילת חודש אוגוסט האחרון, ממוצע הנדבקים היומי בארה"ב ירד מתחת ל-100 אלף, כך על פי נתונים שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / רויטרס / AP)

 

לפי הנתונים, בשבוע האחרון אובחנו ברחבי ארצות הברית 698,567 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה, או ממוצע של 99,795 נשאים חדשים בכל יום.

למעשה, "הגל הרביעי" הגיע לשיאו ב-13 בספטמבר, כאשר ממוצע הנדבקים היומי עמד על כ-172 אלף. מאז נרשמה ירידה איטית והדרגתית בתחלואה, וכאמור, לראשונה מזה קרוב לחודשיים ממוצע הנדבקים היומי ירד מתחת ל-100 אלף.

על אף ההתקדמות המשמעותית, מומחים לבריאות הציבור ממליצים להמתין עם הכרזות על חזרה לשגרה:

"אני חושבת שאנחנו בדרך לסתיו לא פשוט בגלל התחלואה הגבוהה באופן יחסי", הסבירה ד"ר ברברה טיילור, מרצה ומומחית למחלות זיהומיות באונ' טקסס. עוד הסבירה ד"ר טיילור שהיא מתעודדת מכך שהתחלואה לא זינקה בשבועות האחרונים, אך היא חוששת שזה עלול לקרות בחודשים הקרובים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לצד הירידה בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, רשויות הבריאות ברחבי ארה"ב מגלות אופטימיות זהירה בכל הנוגע למספר המאושפזים ומקרי מוות בקרב הנדבקים בנגיף.

כיום ישנם כ-69 אלף חולי קורונה שמאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי המדינה, וזאת בהשוואה ל-104 אלף בתחילת ספטמבר. בנוסף, ממוצע המתים מקורונה בכל יום עומד כיום על 1,680 - ירידה של קרוב ל-20% לעומת אמצע חודש ספטמבר.

"מצד אחד, זה בהחלט מעודד לראות ירידה במספר המתים מקורונה", מסביר ד"ר ג'רמי פאוסט - רופא בחדר מיון ומרצה באוניברסיטת הרווארד, "מאידך, כמות הקורבנות היא עדיין משמעותית וטרגית".

עוד אמר ד"ר פאוסט כי " אני חושב שפיתחנו אדישות מסוימת כלפי המספרים, וכשאנחנו שומעים על 500 מתים ביום אנחנו שמחים שזה לא 3,000 מתים. וזה בהחלט דבר עצוב".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ההבדל הגדול ביותר בין המצב כיום לבין המצב בשנה שעברה הוא כמובן הזמינות של שלושת החיסונים לנגיף.

ב-11 החודשים שעברו מאז החל מבצע החיסונים הלאומי בארה"ב, 216,573,911 אמריקאים (65.2% מהאוכלוסייה) קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-186,917,921 איש, או 56.3% מהתושבים, מחוסנים "באופן מלא".

בקרב הזכאים להתחסן (בני 12 ומעלה), 76.3% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ו-65.9% מחוסנים באופן מלא.

95% לא
5% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE