הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו את RUBY- רשת חברתית עסקית חדשה שמשנה את חוקי המשחק
ג׳בר חביש, המנטור הרוחני הישראלי ולשעבר קצין מערכות מידע בחיל האויר, עומד בראש הרשת החדשה שמצילה את העסקים הקטנים בישראל. משקיעים אמריקאים רבים מביעים עניין. האם מעצמת הסטארט אפ הישראלית תעשה זאת שוב?

מי מאיתנו לא אוהב שופינג? לעיתים נדמה שההליכה במרכזי הקניות השונים הפכו לספורט בין לאומי.

בישראל, כמו באל איי, אנשים בכל הגילאים אוהבים לקנות והמון. למעשה, בכל הפוגת סגר קלילה של תקופת הקורונה, ישראלים רבים מהרו לכבוש את אתרי הקניות בארץ - חלקם העידו כי מדובר בבילוי המועדף עליהם, אחרים רואים בשופינג לא פחות מתרפיה.

מציאות הקורונה החדשה הביאה עסקים רבים לכדי קשיים כלכליים. בעיקר אלו הקטנים שנאלצו לסגור את החנויות שלהם פעם אחר פעם או להגביל הכנסת קהל.

סטארט אפ ישראלי חדש ומעניין מכוון להציל את העסקים הקטנים בישראל ולשנות את הדרך בה אנחנו עושים קניות. הכירו את RUBY, אפליקצית הסלולארי שמביאה לכם דילים ומבצעים מכל החנויות והעסקים שאתם אוהבים עד לכף היד, וזוכה להתעניינות רבה של משקיעים אמריקאים. האם ישראל מעצמת הסטארט אפ עושה זאת שוב?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מה זה RUBY?

רובי RUBY היא פלטפורמת מידע ואפליקציה סלולרית המאפשרת לעסקים קטנים להקים מועדון לקוחות ממש כמו רשתות גדולות, לרכז ולנהל מאגר לקוחות עדכני, פרסום מבצעים, הטבות ולהעביר עדכונים ללקוחות שלהם ללא הגבלה וללא תשלום עמלות חשיפה מיוחדות בעבור הפרסום שלהם. 

כלומר, אין צורך להשתמש בשיטת הפרסום של: פיי פר קליק או פרסום ממומן של פייסבוק ואינסטגרם. 

במקום זאת, העסק מקים דף חנות בתוך RUBY ומוכר אונליין ללא הצורך לשאת בעלויות  תחזוק אתר משלו. האפליקציה מצידה אינה גובה עמלות תשלום על המכירות.

עסקים, כידוע, מוציאים סכומי עתק על צרכי השיווק שלהם. בכל שנה הם מגדלים את תקציבי הפרסום והמדיה החברתית. פייסבוק ששולטת יחד עם גוגל בעוגת הפרסום העולמית אולי משרתת נאמנה את המותגים הגדולים עם הכיסים העמוקים, אך לא ממש עובדת עבור העסקים הקטנים.

כמה פעמים נתקלת בפרסום ממומן בפייסבוק והתעצבנתם. אנשים לא אוהבים לקבל פרסמות בפסייבוק. הם מעדיפים להכנס לאפליקציה החברתית כדי להתעדכן במה שקורה עם חברים ומשפחה, להכיר אנשים חדשים ולצפות בסרטוני ווידאו ותמונות מעניינות.

אם הקמתם עסק ואתם רוצים לחשוף אותו בצורה אורגנית פייסבוק יתן לך אפשרות חשיפה הנעה בן 7-10 אחוזים אצל קהל המטרה שלכם.

מדוע? הסיבה היא פשוטה, פייסבוק רוצה שתשלמו בעבור פרסום ממומן, זה הלחם והחמאה שלו. אבל כבר אמרנו, לקבל פרסום בפייסבוק זה לא כיף גדול. והתוצאה לעתים היא אנטיגוניזים כנגד המוצר או השירות.

אז מה הפתרון?

העולם כבר גילה אותו מזמן; מועדוני לקוחות. אנשים שאוהבים את הבגדים של זארה למשל, יורידו את האפליקציה שלה וכך יתעדכנו בכל מה שקורה עם המותג: דגמים חדשים, מבצעים והנחות.

אני לדוגמא אוהב את המותג אדידס והאפליקציה שלהם נמצאת באייפון שלי. כך, אני נמצא בקשר ישיר עם מותג הספורט הגרמני ומתעדכן בכל מה שקורה ומקבל הנחות מיוחדות לחברי מועדון הלקוחות של אדידס בארצות הברית.

אפילו למשביר לצרכן בישראל יש אפליקציה משלו עם תוכנית מנויים ומבצעים למועדון הלקוחות שלו. 

החנויות והעסקים הקטנים אינם יכולים להרשות לעצמם הקמת מועדון לקוחות- תקציבי הפרסום שלהם קטנים יחסית ולכן הם נשארים מאחור.

RUBY עושה לזה סוף. דמיינו לכם אפליקציה שכוללת בתוכה את כל החנויות בתל אביב, ואתם יכולים לעקוב דרכה אחרי החנויות האהובות עליכם, לקבל עדכונים על המבצעים שלהן ועל הנחות מיוחדות. אתם יכולים גם לבחור אם לקנות את המוצר אונליין באפליקציה או לגשת לחנות ולרכוש אותו אחרי שהחזקתם אותו ביד, מיששתם או מדדתם אותו. כן, זה טוב כמו שזה נשמע.

מאחורי האפליקציה החדשנית עומד ג׳בר חביש. ישראלי המוכר לרבים מכם כמנטור וקואצ'ר רוחני שהגיע פעמים רבות לעיר המלאכים, וממלא כאן הרצאות וסדנאות דרך קבע. 

חביש, (38), נולד וגדל בישוב הדרוזי ירכא שבצפון הארץ, ובעשר השנים האחרונות הוא מתגורר בתל אביב. הוא שירת כ-12 שנים כקצין מערכות מידע בחיל האויר, בוגר תואר ראשון בתוכנית אופק לקצינים מצטיינים. בגיל 30 החליט לפשוט מדים ולצאת להגשים חלומות נוספים. 

כיום הוא הבעלים של מרכז נור למודעות והעצמה אישית בתל אביב, מרצה ומנחה מבוקש, יוצר סדנאות ומלווה חברות בישראל, בארצות הברית וב-12 מדינות בעולם.

בימים אלו חביש נמצא בסיבוב גיוס משקיעים בלוס אנג׳לס. ניפגשתי עימו באחד המגדלים של Westwood המשקיפים על נוף קו הרקיע של מערב אל איי, כדי לשמוע ממנו על המייזם החדש שמעורר עניין אצל משקיעים אמריקאים רבים.

ג׳בר חביש

ראשית, מהכין הגיע השם RUBY?

״כמו שאתה יודע אני מגיע מהעולם הרוחני. Ruby נחשבת לאבן השפע. אז זה סימבולי לכך שהמטרה של האפליקציה הזו היא לעזור לכל הלקוחות שלנו והעסקים להגדיל את הרווחים שלהם ולהגיע לשפע כלכלי. חשבתי שזה יהיה נחמד לשלב שם רוחני שהוא גם מאוד קליט עם המערכת הזו שמבחינה טכנולוגית היא מאוד מתקדמת. אתה רואה את האפליקציה הזו צבעונית וידידותית, אבל במשרד האחורי שלה יש מערכות CRM מתקדמות, איסוף נתונים והתמקדות בחווית משתמש וגם מערכות של סליקת אשראי ותשלומים והכל הכי מתקדם ובטוח שקיים.״

האפליקציה מאוד ברורה ונראה כאילו ממש קל להפעיל אותה

״כן, כמו שאתה רואה (שולף את הנייד ופותח אותה) כל בעל עסק שמצטרף ל- RUBY מקבל עמוד משלו, ממלא בצורה הכי פשוטה את הפרטים, תמונות של המוצרים, לוגו של העסק והוא יכול לצרף גם לינק לסליקת אשראי. כך הלקוחות יכולים לקנות את המוצרים שלו דרך המערכת.

מכאן אנחנו דואגים לחשיפה שלו, לקידום העסק ושהלקוחות יעקבו אחריו. לחיצה קטנה על הלוגו של בית העסק ואתה נכנס לחנות האונליין שלו ומקבל את המבצעים הכי עדכניים שלו.

אתה יכול להכנס לראות את כל המוצרים וגם יש אפשרות לקבל ״קאש בק״- שזה דבר שלא קיים עדיין בישראל ואנחנו נביא אותו בפעם הראשונה.

אתה יכול לקנות אונליין או להזמין את המוצר ולגשת לקנות אותו מבית העסק. כך למעשה RUBY  דואג לשמר את חווית הקניה בחנות והאינטרקציה מול המוכר.״

אני רואה שיש עסקים שמופיעים ראשונים. כיצד אתם מחליטים איזה עסק יופיע למעלה?

״אין אצלנו מנגונני סינון ואנחנו לא מעדיפים עסק אחד על אחר. הלקוח בוחר אילו עסקים הוא רוצה לראות, ואז, מתוך הרשימה שבחר העסק עם הפרסום, המבצעים וההטבות הכי עדכניות קופץ לראש העמוד. כך, הלקוח תמיד נשאר מעודכן וזה גם מעודד את בעל העסק לעשות כמה שיותר מבצעים כדי להופיע ראשון. הדבר הכי חשוב- אף אחד באפליקציה לא מכריח אותך לראות פרסום שאתה לא לרוצה בו כמו במדיה החברתית של פייסבוק.  אצלנו אתה רואה רק מה שאתה בוחר.״

איך התגובות כרגע בישראל?

״מצויינות. רובי זו רשת חברתית עסקית חדשה ויחודית, אין לנו כרגע מתחרים בעולם. השלטון המקומי בישראל מתלהב ממנה. אין עיריה וראש עיר שלא רוצה לעבוד איתנו והם למעשה התחילו לשווק אותנו לעסקים בעיר. יש לנו חוזה עבודה עם עיריית חדרה, ואנחנו בעיצומו של משא ומתן עם עיריית גבעתיים, רמת-גן, בתי ים, מודעין ועוד.״

מהיכן הגיע הרעיון לאפליקציה?

״מהמציאות שאני חי בה. כמו שאתה יודע בנוסף להרצאות יש לי גם חנות עם המוצרים ואבני הקריסטל. שמתי לב שלקוח בא, קונה, וכשאני שולח לו ניוזלטר במייל הוא לא קורא אותו או מגיב. גם SMS לא היה עובד. לקוחות לא חזרו אליי. הבנתי שאלו פלטפורמות ישנות שכבר לא עובדות. בעולם חברות כבר פיצחו את הדרך להגיע לקהל שלהם: קוראים לזה מועדון לקוחות. כל רשת הקימה לעצמה מועדון משלה. יש לה את האנשים ואת הכסף, יש לה מערכות מידע וטכנולוגיה מתקדמות. לעומתם אחוז גדול מהעסקים הקטנים בישראל נסגרו בעקבות הקורונה. הבנתי שצריך לעזור להם ולהקים אפליקציה אחת שתתן במה לכל העסקים הללו ואפשרות למכור גם און ליין.״

כמה עולה השירות?

״אני לא גובה תשלום על מכירה. למעשה העסקים יכולים להשתמש בפלטפורמה של RUBY ולמכור מה וכמה שהם רוצים. אנחנו גובים 40 דולר לחודש וזה הכל.

עכשיו תחשוב, הקמת אתר אינטרנט מקצועי היום עם אי קומרס עולה בסביבות 5000 ש״ח. בסכום הזה עסק יכול לעבוד ב- RUBY ארבע שנים! הוא מקבל פלטפורמת מכירה, פרסום, חשיפה והקמת מועדון לקוחות.

לקראת הפתיחה יש לנו דיל מיוחד: אתה משלם דמי הקמה חד פעמים של 280 ש״ח, אנחנו בונים לך דף עסקי מקצועי כדי שתוכל להעלות תכנים (שזו גם הוצאה מוכרת) ואתה מקבל את המערכת לחצי שנה חינם! כלומר אתה מקבל פרסום ומוכר ב- RUBY ולא משלם כלום.״ 

למעשה אתה חוסך הרבה כסף לבית העסק

״המון. בית העסק לא צריך מחשב, לא קופה ואפילו לא לפטופ. פתחנו לו תוכנה שהוא יכול להכנס אליה דרך הטלפון הנייד, לשים שם משתמש וסיסמא ובעצם גם להעלות מוצרים, לפרסם אותם ולמכור אותם.

בית העסק יכול גם להבין אילו מהמבצעים שלו מוצלחים על פי התגובות שהוא מקבל באפלקציה וכך להמשיך איתם או לחלופין להסיר מבצעים שלא עובדים.

עוד יתרון לבעל עסק הוא: שכל לקוח שעושה לו ״עקוב אחרי״ מצטרף לרשימת הלקוחות שלו. ואז, בלחיצת כפתור אחד הוא יכול לקבל רשימה מסודרת ואמיתית של כל הלקוחות שלו. זה נכס אדיר לבית העסק. יש לך נתונים מדוייקים, שמות מלאים, כתובות וטלפונים של הלקוחות ואתה יכול ליצור איתם קשר בימי הולדת להציע להם דילים מיוחדים או לצ׳פר אותם במתנה.

זו מערכת CRM ופלטפורמה מתוחכמת וחדשנית, מיידע שבדרך כלל נגיש רק לרשתות גדולות.״

ג׳בר מספר לי שהמיזם החדש שוקק חיים עכשיו כשהחגים הסתיימו וכולם חוזרים לשיגרת עבודה

״יש לנו מבצע אינטנסיבי של דיילות שהולכות ברחוב ומציגות לאנשים את האפליקציה כדי שיורידו אותה. הדבר הזה הולך וגדל, כל יום יש לנו אנשים חדשים שמצטרפים.״

מה היה האתגר הכי גדול בהקמת האפליקציה?

״דיוק חווית המשתמש. זה הכי חשוב בעיני. לגייס כספים זה קל, אין משקיע שלא היה מעוניין. כבר גייסנו מעל רבע מליון דולר.״

בהרצאות שלך אתה מדבר הרבה על לדייק את עצמך. הנסיון שלך כקוצ׳ר ומנטור עזרו לך בהקמת העסק והשיווק שלו?

״ברור, חד משמעית. משם זה בא. כל העסקים שאני מלווה אותם כמנטור נתנו לי את הרעיון ל-RUBY כי אני שומע את הרחשים כל הזמן. אני מבין את הצרכים של בעלי העסקים. מנכ״ל אחד מתלונן על השיווק, לשני אין מספיק חשיפה, השלישי סוגר את העסק כי הוא לא מוכר מספיק. לקחתי את כל הנקודות הכואבות שלהם ומצאתי פתרון.״ 

אני מבין שגם כאן אתה מקבל תגובות מאוד חיוביות והתענינות ממשקעים רבים.

״בהחלט. אז עד עכשיו ממנתי הכל בעצמי. כולל גיוס השקעות של מעל רבע מליון דולר ממשקעים אמריקאים. אבל נכנסנו לשלב הפריצה וצריך גיוס הרבה יותר גדול של קרוב למליון דולר. אנו בסבב גיוס משקיעים מאוד מוצלח פה בארצות הברית. בינתיים כל מי ששוחחתי איתו על המייזם רוצה להשקיע. אנחנו במשא ומתן על אחוזים, על התנאים והזרמת הכספים.

כמובן שאני עדיין פתוח לשמוע מעוד משקיעים, ובסוף אוקטובר נקבל החלטה מי המשקיעים הכי טובים לנו ועם מי ללכת. זה מיזם מבטיח.״

איפה אתה רואה את  RUBY בעתיד?

״תוך שנה עם הוכחת יכולות בישראל, מה שאומר אפליקציה עם אלפי עסקים ועשרות אלפי הורדות, ומשם לשוק העולמי עם זכיינות במדינות בכל רחבי העולם.״

מה הכי חשוב לך שידעו על RUBY?

״חנויות הרחוב והעסקים הקטנים הם העורק הראשי של הערים. סוף סוף הגיע פתרון אמיתי לעסקים קטנים שמעניק להם פלטפורמה ראויה.״

 

ליצירת קשר:

www.rubyapp.net

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE