הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כישלון ממשל ביידן: המשרד לביטחון המולדת ידע כי אלפי מהגרים מהאיטי בדרכם לארה"ב
על פי דיווח, גורמים רבים בממשלה האמריקנית ציפו למשבר בגבול בטקסס, אך בעקבות חוסר תקשורת בין המשרדים הם לא עשו מספיק כדי לנתח את המצב ולפעול מולו

ממשל ביידן ידע עוד בחודש יולי כי אלפי מהגרים מהאיטי עושים את דרכם לארצות הברית ממרכז ודרום אמריקה, אך לא הצליחו לפעול בזמן כדי למנוע את המשבר החמור שהיה בגבול בטקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשרות אלפי המהגרים שהתמקמו בגשר דל ריו, טקסס (צילום: רויטרס)

 

על פי דיווח ברשת אן.בי.סי, רשות המכס והגנת הגבולות, הגירה ואכיפת המכס, משרד המודיעין והמשרד לביטחון המולדת – כולם החזיקו במידע כי אלפים בדרך למקסיקו על מנת לחצות את הגבול. עם זאת, המידע לא הועבר כראוי בין הסוכנויות, ולא דנו בו מספיק במשרד לביטחון הפנים, כדי להבין את גודל קבוצת המהגרים, קצב ההגעה שלהם או היעד שלהם.

כמו כן, עוד לפני שהמהגרים הגיעו לדל ריו בטקסס, סיעות בתוך הממשלה האמריקנית היססו אם להגביר את קצב גירוש המהגרים הלא חוקיים מהאיטי שכבר בתוך ארצות הברית. מאבק פוליטי נפתח בין פרוגרסיבים ואחרים במשרד לביטחון המולדת, בשאלה האם הגירושים ייחשבו כלא הומניטריים בעקבות רעידת האדמה שפגעה במדינה כחודש לפני כן וההתנקשות בחייו של נשיא המדינה.

הפרוגרסיבים האמינו כי סילוק המהגרים יהיה לא אנושי, ואילו אחרים טענו כי גירושם ימסור הודעה למהגרים שעושים את דרכם לארה"ב שלא להגיע למדינה. כידוע, הפרוגרסיבים ניצחו במאבק, וטיסות הגירוש לא התבצעו עד אמצע ספטמבר – רק לאחר שכ-20,000 האיטים התמקמו מתחת לגשר דל ריו. בסופו של דבר, כזכור, ממשל ביידן גירש 7,200 מהגרים.

 

אלחנדרו מיורקס, המזכיר לביטחון המולדת (צילום: AP)

 

אבל בסוף ספטמבר, לאחר שהמשבר בגל ריו הסתיים, מזכיר המשרד לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס הודה כי הממשלה לא הייתה מוכנה. "אני לא חושב שציפינו לעלייה החדשה שאירעה", אמר בראיון לרשת אן.בי.סי ניוז.

כמו כן, ברנדון ג'אד, ראש מועצת משמר הגבול הלאומי – איגוד העובדים המייצג את סוכני משמר הגבול, אמר בחודש שעבר ל'פוקס ניוז' כי גורמים רשמיים קיבלו אזהרות על המוני מהגרים שפנו לעבר דל ריו. "הם הוזהרו שהם צריכים להתכונן, שהם צריכים לבצע פעולות כדי להתמודד עם זרם גדול של אנשים – והם לא" עשו זאת, אמר ג'אד.

דוברת המשרד לביטחון המולדת, מרשה אספינוסה, מסרה כי התגובה למשבר בדל ריו "הייתה מהירה ופרסה באופן מיידי כוח אדם, שירותים בסיסיים, מזון ומי שתייה, ביגוד, תחבורה ושאבים רפואיים".

"בתיאום עם שותפים ברחבי הממשלה הפדרלית, המחלקה העריכה את הצורך המבצעי בטיסות גירוש מדי יותר. אנחנו לוקחים על עצמו את המשימה לבנות מחדש את מערכת ההגירה שנפגעה בעבר. פעולה זו דורשת לטפל בנושאי מדיניות ותפעול מסובכים ביותר. אנחנו לא רק מכבדים חילוקי דעות, אנחנו מעודדים אותם כדרך להעלות רעיונות טובים", אמרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE