הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האנטר ביידן מכר את יצירות האמנות שלו בעשרות אלפי דולרים – והשאלות האתיות עולות
חמישה ציורים של בנו של נשיא ארצות הברית נמכרו, וזאת למרות שאין לו עבר אמנותי. זהות הקונים אינה ידוע, והדבר מעלה חשש לאינטרסים כפולים

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית, מכר את יצירות האמנות שלו ב-75 אלף דולר ליחידה – עוד לפני שנפתחה תערוכת האמנות הרשמית שלו בניו יורק, מה שמעלה שאלות אתיות רבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובנו, האנטר ביידן (צילום: Getty Images)

 

על פי הדיווחים, לפחות חמישה יצירות נמכרו במכירה המוקדמת בתערוכת ה'פופ אפ' שנערכה ב-1 באוקטובר בלוס אנג'לס. זהות הקונים אינה ידועה, וגם לא ברור אם יצירות נוספות נמכרו לאחר אותו היום. כמו כן, מכיר היצירות נע בין 75 אלף דולר ועד 500 אלף דולר.

"רוב המורשים לרכוש יצירות הם אספנים פרטיים עם היכרות ארוכת טווח עם הגלריה", אמר גורם המעורה בפרטי המכירה.

כאמור, מכירת יצירות האמנות של ביידן הבן העלתה מספר שאלות אתיות בבית הלבן. בחודש יולי, כזכור, פקידים בבית הלבן ערכו הסכם לפיו רכישת היצירות יישארו חסויות – אפילו מהאמן עצמו. עם זאת, האנטר נכח בתערוכת ה'פופ אפ' בלוס אנג'לס, מה שמעלה את החשד כי הוא עשוי לדעת מי הם הקונים.

על פי ה'וושינגטון פוסט', בעל הגלריה בניו יורק, ג'ורג' ברגס, הסכים לדחות כל הצעת רכישה שנראית לו חשודה או שתהיה מעל המחיר המבוקש. נוסף על כך, דווח כי צוות של עורכי דין בודק כל מי שמתכנן להגיע לגלריית 'סוהו', אולם לא ברור מי שכר את עורכי הדין הללו.

"כל העניין הזה הוא רעיון גרוע מאוד", אמר עורך הדין לשעבר לעניינים אתיים של הבית הלבן, ריצ'רד פיינר. "התגובה הראשונית של הרבה אנשים הולכת להיות שהאנטר מנצל את היותו בנו של הנשיא ורוצה שאנשים יתנו לו הרבה כסף".

עניין נוסף שמעלה חשד הוא שעל פי הדיווחים, המועמד של הנשיא ביידן לשגריר ארצות הברית בהודו, ראש עיירית לוס אנג'לס אריק גרסטי, היה בין המשתתפים הבולטים בתערוכת האמנות של האנטר.

בחודש יולי האחרון, 12 חברי קונגרס רפובליקנים דרשו מהבית הלבן למסור מידע הקשור לאינטרסים עסקיים של משפחת ביידן, "כדי להבין את היקף השימוש של המשפחה בתואר הנשיאות כדי להעשיר את עצמה". המכתב נשלח בעקבות קיום התערוכה בלוס אנג'לס ובניו יורק, כאשר המחוקקים ביקשו לקבל את "כל המסמכים וההתקשרויות הנוגעות ליצירות האמנות של האנטר ביידן".

במכתב ששלחו 12 הרפובליקנים נטען כי "המחירים עבור הציורים האלה – על ידי מישהו ללא הכשרה פורמלית או היסטוריה כאמן – מעלים שאלות האם האמנות מוצעת בזכותה או שהיא קשורה לבית הלבן. האופי הנסתר של רוכשי האמנות והשאלה הקשה של תמחור האמנות הפכו אותה לכלי ידוע להלבנת הון ופעילויות אסורות אחרות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE