הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש טוען: צרכני קנאביס שהתחסנו באופן מלא – חשופים יותר לנגיף הקורונה
הדו"ח מתייחס בעיקר לאנשים המכורים לסמים, כמו לטבק, אלכוהול ואפיאוידים, ומציין את הקשר להרגלים התנהגותיים ומצב סוציו-אקונומי המשפיעים על תוצאות המחקר

אם אתם מעשנים טבק או מריחואנה בתדירות גבוהה, או אם אתם מכורים לאלכוהול או אפיואידים, יש לכם סיכוי גבוהה יותר שתחלו בקורונה למרות שהתחסנתם באופן מלא. כך עולה ממחקר חדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משתמשי קנאביס חשופים יותר להידבק בנגיף, על אף שהתחסנו (צילום: Shutterstock)

 

המחקר מראה גם כי בעיות בריאותיות וגורמי בריאות עקב מצבים סוציו-אקונומיים, הנפוצים יותר בקרב אנשים המכורים לחומרים אלה, אחראים במידה רבה לסיכון הגדול יותר לחלות בקורונה על אף החיסון. כמו כן, אלה הסובלים מהפרעות שימוש בסמים, היו עם שיעורי אשפוז ומוות גבוהים יותר.

לאנשים המעשנים מריחואנה באופן כבד יש סיכוי של 7.8 אחוזים לחלות בקורונה, זאת לעומת 6.6% בין אלה שלא. עם זאת, יש לציין כי ההבדל לא נקשר באופן ישיר שימוש בקאנביס, אך יכולה להיות השפעה הקשורה להרגלי המעשנים ולמצב הסוציו-אקונומי שלהם.

לפי המחקר, "משתנים נוספים, כגון גורמים התנהגותיים או השפעות שליליות של קנאביס על התפקוד הריאתי והחיסוני, יכולים לתרום לסיכון גבוה יותר".

"תוצאות החקר מדגישות שאותם גורמי סיכון, שהשפיעו על חומרת הקורונה לפני שהחיסון היה זמין, הם עדיין גורמי סיכון" משמעותיים לחלות לאחר החיסון, אמרה החוקרת פמלה דייוויס.

על אף הנתונים הללו, גורמי הבריאות עדיין ממליצים למכורים לסמים לקבל את החיסון נגד הקורונה אשר "יעיל ביותר".

 

(צילום: Shutterstock)

 

על פי ד"ר מינה 'מייק' קלפס, מומחית להתמכרויות ומתמחה בעיקר בצרכנים כבדים של אופיואידים, מתאמפטמינים, קוקאין ועוד, לאותם אנשים יש נסיבות חיים המעלות את הסיכון לחלות בנגיף – לעתים קרובות הם גרים יחד, או נפגשים בחדרים קטנים או חללים צפופים. המשרות שהם לרוב יכולים להשיג הם במפעלים, חברות קמעונאות ושירותי מזון, אשר בהן יש סיכוני חשיפה גבוהים יותר לנגיף. כמו כן, לעתים קרובות רבים מהם מחזיקים באמונות המתנגדות לחיסון.

תומכים בשימוש במריחואנה אמרו כי המחקר לא הראה באופן ישיר שהצמח יכול להיות הסיבה להידבקות בנגיף, וציין כי רוב המשתמשים בקנאביס לא מכורים לו. "מחקר זה מוגבל לאנשים הסובלים מ'הפרעת שימוש בחומרים', שהיא קבוצת משנה קטנה מאוד של צרכני קנאביס", אמרה מורגן פוקס, מנהלת תקשורת באיגוד הלאומי לתעשיית הקנאביס. "זהו רק מתאם ואינו מראה קשר סיבתי... דפוסי התנהגות אישיים ותנאים חברתיים עשויים להיות גורם תורם מרכזי משמעותי להפגנת דפוסי שימוש בעיתיים בחומרים, כגון חוסר גישה למידע אמין".

"ברור שמחקר נוסף הוא מבורך והכרחי, אך חשוב לא להפריז או לייצג את התוצאות במחקר הספציפי הזה כחד משמעיות, ולוודא שצרכני קנאביס מקבלים מידע מדויק על מה המחקר מעיד בפועל", הוסיפה פוקס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE