הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: הדיאטה שתשמור על הבריאות שלכם, ועל הדרך על כדור הארץ
הדיאטה הפלנטרית מבקשת לרקוד על שתי החתונות, מצד אחד לתרום לבריאות האישית שלכם, ומצד שני לשמור על הכדור עליו אנו חיים. נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? אז זהו שלא. מדובר בדיאטה קלה, מגוונת ופשוטה שכיף לאמץ אותה

כיום, קיימים מאות אם לא אלפים של סוגי דיאטות שונות, חלקם מזיקים יותר לסביבה, וחלקם פחות. אך בשנה האחרונה יש דיאטה אחת שהולכת ותופסת תאוצה, ובצדק, והיא נקראת דיאטה פלנטרית. מדובר על תזונה די פשוטה, שמבקשת ממכם להכפיל את צריכת המזון הצמחי, כגון ירוקת, פירות, קטניות ואגוזים, ולהפחית בחצי את צריכת המזון מן החי, כלומר עוף, דגים, ובעיקר בשר בקר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדובר על התזונה הטובה ביותר הן לאדם והן לכדור הארץ, כך הוכיחו למעלה משלושים מחקרים אשר נעשו בתחום בשנה האחרונה. אותם מחקרים גם הזכירו לנו מציאות עתידית לא נעימה במיוחד בה לפי איך שזה נראה, האנושות תחווה רעב עולמי וחולי אם לא תצליח לשנות את הרגלי צריכת המזון הנוכחיים. 

תזונה פלנטרית, או בשמה השני תזונה בת קיימא, הינה למעשה דיאטה ים תיכונית הכוללת בעיקר דגנים, פיקות וירקות, ומעט מאוד בשר. אז מה צריך לעשות בשביל לנסות ולאמץ את אורח החיים הזה? זה הרבה יותר פשוט מכפי שזה נראה לכם.

1. צמצמו את צריכת הבשר (גם עוף) לפעם בשבוע

בשר בקר נחשב כיום למזהם הסביבתי הגדול ביותר, אחרי העוף. ארצות הברית וישראל נמצאות כיום במקום הרביעי בצריכת בשר בקר. על מנת שהתזונה שלכם תהפוך לבת קיימא, ותהיה בריאה יותר עבורכם ועבור הכדור, יש לצמצם את צריכת הבשר לפעם בשבוע, לכל היותר.

2. העדיפו ירקות וקטניות

מאכלים כמו קטניות ודגנים שונים הם הכי פחות מזהמים את הסביבה ואת הכדור. בדיוק מסיבה זו, כדאי שהתזונה שלנו תהיה מורכבת בעיקר ממאכלים אלה. ההיצע הוא אדיר ואין סופי, וזה הזמן שלכם להיות יצירתיים וליהנות מהשפע שהטבע יכול להעניק לנו.

3. הימנעו ממזון מעובד

מזון מעובד לא רק אינו בריא לגוף שלכם, אלא גם מזהם את הסביבה בעקבות תהליכי הייצור שלו. מחקרים אשר נעשו בתחום הראו כי בעולם המערבי, חמישים אחוזים מהקלוריות שאנו צורכים מגיעים ממזון מעובד. כפי שניתן לתאר, לא מדובר בחדשות טובות ולכן, הגיע הזמן לעשות שינוי.

4. צלחת האוכל שלכם

רצוי כי הצלחת שלכם תהיה מורכבת ברובה בירקות, מעט דגנים או קטניות שמהווים מקור חלבון נהדר, ושומנים צמחיים שונים. כך תבטיחו ארוחה מזינה, בריאה, שתעניק לכם תחושת שובע לאורך זמן. כמו כן, אל תשכחו כי השובע מגיע 15 דקות אחרי סיום הארוחה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE