הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס העביר צו מנהלי האוסר על "כל גורם" לדרוש חיסון נגד קורונה
גרג אבוט חתם על ההוראה כי אדם המסרב לקבל את הזריקה מכל סיבה של מצפון אישי, רשאי לבחור להימנע מכך. "החיסון הוא ההגנה הטובה ביותר – אך עליו להיות מרצון"

מושל טקסס, גרג אבוט, הוציא צו מנהלי האוסר על "כל גורם" במדינה, כולל עסקים פרטיים, לדרוש מהעובדים או מהלקוחות להתחסן נגד הקורונה או להציג הוכחה לכך. אבוט קרא לבית המחוקקים בטקסס לעגן את הצו בחקיקה רשמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל טקסס, גרג אבוט (צילום: איי.פי)

 

"החיסון נגד הקורונה הוא בטוח, יעיל, והוא אכן ההגנה הטובה ביותר שלנו נגד הנגיף, אך עליו להישאר מרצון ולעולם לא להינתן בכפייה", מסר אבוט בהודעה לעיתונות ביום שני.

הצו של המושל אוסר על "כל גורם" במדינה לאלץ אדם לקבל חיסון נגד הקורונה "כאשר הוא מתנגד לחיסון כזה מכל סיבה של מצפון אישי". הצו חל גם על עובדים וגם על צרכנים המסרבים לקבל את הזריקות בשל "אמונה דתית או מסיבות רפואיות, כולל התאוששות מוקדמת מהקורונה".,

כמו כן, הצו "יחליף כל פקודה סותרת" שכבר בוצעה על ידי מערכת השיפוט המקומי, ותאשר את "הקנס המקסימלי" המותר על פי חוק טקסס עבור כל גורם שלא יעמוד בצו.

 

 

המהלך של אבוט מגיע, ככל הנראה, כתגובה לצו ההנהלה של הנשיא ג'ו ביידן מחודש ספטמבר, שמחייב מעסיקים עם יותר ממאה עובדים לדרוש להתחסן או לערוך בדיקות שבועיות. ביידן גם דרש מכל עובדי הממשל הפדרלי ועובדי הקבלן להתחסן, מה שהוביל את כל חברות התעופה הגדולות – כולל אמריקן איירליינס וסאות'ווסט שבסיסה בטקסס – לעקוב אחר הצו.

"במקרה נוסף של חציית גבול של הממשל הפדרלי, ממשל ביידן מציק לגורמים פרטיים רבים ומחייב אותם להטיל חובת חיסונים נגד הקורונה, מה שגורם להפרעות בכוח העבודה – אשר מאיימות על המשך ההתאוששות של טקסס מאסור הקורונה".

כ-52% מתושבי טקסס כבר קיבלו לפחות את שתי הזריקות נגד הקורונה. אבוט עצמו חוסן בשידור חי בטלוויזיה, ובעבר דגל ודחף את תושביו לצאת להתחסן. אבל בחודשים האחרונים, בעוד גרסת הדלתא גרמה לעלייה נוספת במאומתים ובאשפוזים, הוא שינה את הטון שלו ומצטרף למאבק בחובת החיסונים.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE