הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חושף: זה הגורם המפתיע לתופעת הגזים
אם גם אתם סובלים מגזים, שיניתם תזונה, לקחתם כדורים, ודבר לא עזר, תשמחו לגלות כי מחקר חדש בתחום חושף כי ישנו גורם אפשרי אחר לתופעה הלא נעימה, והוא לא קשור לתזונה שלכם

גזים הפכה להיות בשנים האחרונות אחת התופעות היותר נפוצות ברחבי העולם. מחקר חדש אשר נעשה בתחום, וכלל אלפי משתתפים מכל העולם, גילה גורם חדש ומפתיע לבעיה. לפי המחקר, ישנם כמה גורמים אשר משפיעים וגורמים לתופעה, והם לחץ, איכות חיים ירודה, דיכאון וחרדה. כלומר, כאשר אתם נמצאים בתקופה מאתגרת, קשה, כנראה שתסבלו יותר מגזים, ואין זה קשור למה אתם בהכרח אוכלים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד נחשף במחקר כי למעלה משמונים אחוזים מהנחקרים ציינו כי תחושת הנפיחות והגזים היא הקשה מכל, זאת לצד בטן נפוחה, קרקורי בטן, וגזים כלואים. כך למשל, מי שהרגיש יותר סטרס, דיכאון, חרדה, נטה לסבול יותר מגזים ותופעות לא נעימות הקשורות לכך. עוד גורם מפתיע הוא הגיל. המחקר חשף כי מי שסובל בעיקר מהתופעה הם דווקא אנשים צעירים בטווח הגילאים 18-34. 

אילו מאכלים גורמים לגזים?

מוצרי חלב

מוצרי חלב מכילים לקטוז והוא ידוע בתור חומר אשר לא מתעכל טוב במעיים שלנו, מה שמוביל לפעילות חיידקי המעי, המעלים את נפח הגזים במערכת העיכול. 

חיטה

כלומר, מאפים, לחם, תבשילי הכוללים חיטה, וכדומה, עשויים לגרום להופעת גזים במערכת העיכול. כמו כן, גלוטן וחיטה גורמים לתחושת נפיחות באיזור הבטן. אותו הדבר בנוגע לשמרים, אשר נמצאים בבירה, יין, ומוצרי סויה שונים.

קטניות מסוג חומוס, עדשים, פול ושעועית

הן אמנם מאוד בריאות, אך הפירוק של קטניות אלה במערכת העיכול תורם להיווצרות גזים במערכת העיכול. על מנת לנסות ולמנוע את תחושת הנפיחות והגזים, יש להשרות את הקטניות במשך מספר שעות בתוך מים, או לחילופין להנביט אותן. 

ירקות ממשפחת המצליבים

ברוקולי, צנונית, כרוב וכרובית תורמים ליצירת גזים במערכת העיכול במיוחד בצורה הטבעית שלהם. בשביל לנסות ולצמצם את התופעה, חשוב במיוחד להעביר אותם תהליך כלשהו, אידוי, בישול, או אפייה. 

אז מה עושים?

אוכלים לאט יותר, ובמנות קטנות. לעיסה טובה ויעילה של המזון תעזור לכם להפחית את כמות האוויר שתבלעו במהלך האכילה. בנוסף, תנסו לעבור לתזונה דלה בפחמימות קצרות שרשרת, אשר נמצאות בדרך כלל במוצרי חלב שונים, בחלק מהקטניות הדגנים, ובחלק מהפירות והירקות. אכילה של אותם מאכלים עלולה להוביל לבעיות במערכת העיכול עבור מי שרגיש לכך ולתופעה של גזים ונפיחות. 

הנה עוד כמה טיפים חשובים:

חליטת זרעי שומר

זרעי שומר יעילים במיוחד בשיפור תהליכי עיכול, והם גורמים למערכת כולה להיות בריאה, רגועה, ורפויה יותר. להקלה מיידית, מומלץ להשרות כפית של זרעי שומר כתושים בכוס מים רותחים, לתת לזה לנוח במשך 10-15 דקות ולשתות.

כדורי פחם

הפחם הפעיל הינו חומר נקבובי כך שהוא יודע כיצד לספוח כימיקלים שונים. מנגנון זה למעשה מאפשר לו לעזור במקים של עודף גזים ותחושת נפיחות בבטן, ובכך להקל על מערכת העיכול. 

פעילות גופנית

תזונה ופעילות גופנית הינו פתרון אידאלי ואפקטיבי במיוחד. פעילות גופנית סדירה תעזור לכם לשמור על התנועתיות של מערכת העיכול, ולסלק גזים מיותרים. 

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE