הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: עובדים נדרשו להתחסן - מחוז נקנס ב-3.5 מיליון דולר
הקנס הוטל על מחוז לאון ע"י מחלקת הבריאות המקומית, בעקבות ההחלטה לפטר 14 עובדים שסירבו להציג הוכחת התחסנות - מדיניות שאסורה לפי החוק במדינה; המושל: "נמשיך להילחם למען הזכויות של תושבי המדינה"

מדינת פלורידה הטילה קנס בגובה 3.5 מיליון דולר על אחד המחוזות במדינה, וזאת בתגובה להחלטה לפטר עובדים שסירבו להתחסן עד המועד האחרון שנקבע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת משרד הבריאות המקומי בפלורידה הוסבר כי הקנס בגובה 3.57 מיליון דולר הוטל על מחוז לאון שבו נמצאת עיר הבירה טלהסי. הקנס הוטל בעקבות "הפרה בוטה של החוק האוסר על 'דרכוני חיסונים' במדינה".

לפי הדיווחים בתקשורת בפלורידה, במחוז לאון החליטו לפטר 14 עובדים שסירבו להציג הוכחת התחסנות עד המועד האחרון שנקבע (ב-1 באוקטובר) - צעד שגרר את הענישה מצד המדינה.

 

 

כזכור, בחודש מאי האחרון חתם המושל רון דה-סנטיס על הצעת חוק, במסגרתה נאסר הן על בתי עסק והן על גופים ממשלתיים לעשות שימוש ב"דרכון חיסונים". או במילים אחרות, לא ניתן לאסור על כניסת אנשים שאינם מחוסנים לבתי עסק או משרד.

במעמד החתימה על הצעת החוק, דה-סנטיס הסביר שמטרת החוק היא לשמור על פרטיות וחירות של כל התושבים: "ההחלטה האם להתחסן או לא זוכה להגנה בפלורידה, ולכל בית עסק או גוף ממשלתי אין את הסמכות לסרב להעניק שירות לאדם לפי החלטתו בנושא זה".

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: AP)

 

המושל דה-סנטיס התייחס היום לקנס ואמר: "לא מתקבל על הדעת שמחוז לאון יעבור על החוק של פלורידה, יפגע בפרטיות של עובדים רבים ויפטר משרתי ציבור נאמנים ומסורים בגלל החלטות רפואיות אישיות שהם קיבלו".

עוד אמר המושל כי הוא מתכוון "להמשיך להילחם למען הזכויות של תושבי המדינה, ומחלקת הבריאות תמשיך לאכוף את החוק. נילחם למען מקומות העבודה של התושבים, למען פרנסתם ולמען החירות".

וינס לונג, בכיר במחוז לאון, אישר את הדיווחים על הקנס וציין כי מאות עובדים לא היססו להציג את הוכחת ההתחסנות שלהם: "כפי שעשינו מתחילת המשבר, המחוז ימשיך לפעול בכל דרך סבירה והגיונית על מנת לשמור על הקהילה ולוודא שמקומות העבודה בטוחים ובריאים".

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE