הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בת 16 סירבה לעטות מסכה בשטח ביה"ס – ונאזקה על ידי המשטרה
גרייס סמית' נעצרה בגין הסגת גבול לאחר שנכנסה למוסד הלימודים ללא מסכה על הפנים – זאת לאחר יומיים של השעיות מאותה סיבה. "מגוחך, רק רציתי לחזור ללמוד"

נערה מוויומינג נעצרה ונאזקה בגין הסגת גבול, לאחר שסירבה לעטות מסכה בשטח בית הספר על אף החובה על כך, בעודה אומרת כי הדבר "מגוחך לחלוטין" ושהיא רק רוצה לחזור לכיתה ו"ללמוד".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרייס סמית' נעצרה בשטח בית הספר בגין סירובה לעטות מסכה (צילום: מתוך יוטיוב)

 

גרייס סמית' בת ה-16, לומדת בתיכון לאראמי, לוותה על ידי שוטרים, בעוד ידיה אזוקות, אל מחוץ לקמפוס בגלל שהייתה ללא מסכה וסירבה לעזוב את הבניין – וזאת לאחר יומיים בהם הייתה מושעית מבית הספר מאחר שהפרה את חובת המסכות של המחוז.

"חשבתי שזה מגוחך לחלוטין, רציתי לחזור לכדי רק כדי שאוכל ללמוד", סיפרה הנערה לרשת 'פוקס ניוז'. "אף פעם לא חשבתי שהם באמת יעצרו אותי. האמת, זה באמת הפתיע אותי לראות אותם אוזקים אותי ולוקחים אותי לכלא".

גרייס אמרה כי היא הפגינה בעבר על חובת המסכות של המחוז עם תלמידים אחרים, מאז שנכנס לתוקפו ב-8 בספטמבר. אך "המשך אי ציותה המכוון" על הצו המחוזי, הביא לאלף דולר קנס והאשמה של הסגת גבול. "למרות שאני לא מהווה הפרעה, פשוט ישבתי בחדר אוכל וביקשתי לחזור לכיתה".

 

 

אביה של גרייס, אנדרו, אמר כי היה לו קשה לצפות בסרטון של בתו נאזקת על ידי קצין המשטרה: "זה מזעזע". אנדרו מתח ביקורת על גורמים מקומיים, מחוזיים ומדיניים על כך שהם לא מעורבים כדי לתמוך בחירויות האזרח, כפי שמובטח בחוקת וויומינג.

"היא ילדה עם רצון חזק. היא מבריקה ומדהימה. התגובה שלי לאורך כל התהליך שלה הייתה תמיכה, במיוחד ברגע שהבנו שמדיניות חובת המסכות אינה חוקתית", אמר אנדרו, והוסיף כי הוא "כל כך גאה" בבתו על כך שנקטה עמדה בשם עמדה ואחרים במדינה.

גרייס אמרה כי היא תמשיך להיאבק בחובת המסכות, אך טענה כי בינתיים היא לא תחזור לבית הספר בעקבות איומים על משפחתה ואחרים. "היה איום על ירי בבית הספר ביום שישי האחרון, כך שלא אחזור בקרוב", אמרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE