הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאה? טראמפ באיום על רשת חברתית המציגה את דמותו וגובה כסף מהמשתמשים בה
אפליקציה שנמצאת ב'אפל סטור' מגדירה עצמה כמקום ל"חדשות לא מצונזרות", וגובה דמי מנוי חודשיים כאשר מבטיחה למשתמשים שהנשיא לשעבר מפרסם בה

אפליקציה לא מוכרת של מדיה חברתית גורמת לאנשים לשלם 4.99 דולר לשבוע כדי להשתמש בה – תוך שהיא טוענת כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ משתמש בה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

עיתון 'הפוסט' פנה לפני כחודש לגורם המקורב לטראמפ בנוגע לפלטפורמה, אז הנשיא לשעבר גילה על העניין. עורכי הדין שלו שלחו לחברה המחזיקה ברשת החברתית הזו מכתב בדרישה להפסיק להשתמש בדמותו כשיווק האפליקציה – אשר נקראת 2nd1st, זמינה בחנויות של 'אפל' ומגדירה את עצמה כמקום ל"חדשות וצ'ט לא מצונזרים".

נוסף לטראמפ, האפליקציה מציגה פרופילים של דמויות שמרניות כמו חברת הסנאט הרפובליקנית מרשה בלקברן ורנד פול, כמו גם מאחרת התוכנית 'דה וויו' לשעבר, מייגן מקיין. לא ברור אם אחד מהאנשים האלה באמת משתמש בפלטפורמה.

כאשר מחפשים את האפליקציה בחנות של 'אפל', ניתן כאמור למצוא צילום מסך של פוסט מזויף של טראמפ. התמונה, למעשה, כוללת טקסט שפרסם הנשיא לשעבר בטוויטר ב-8 בינואר, אז כתב כי לאנשים שהצביעו עבורו "יהיה קול גדול בהרבה בעתיד". כזכור, הציוץ הזה היה אחד הסיבות לכך שטוויטר חסמה את הנשיא לשעבר, בגין שלכאורה הסית בדבריו לאלימות.

נוסף לכך, לאפליקציה יש דף פרופיל של טראמפ הכולל עשרות פוסטים אחרים – למרות שהדוברת של הנשיא לשעבר, ליז הרינגטון, אישרה כי הוא לא משתמש בפלטפורמה.

 

האפליקציה הטוענת כי הנשיא לשעבר משתמש בה 

 

כאשר משתמשים מורידים את 2nt1st, הם רואים סרטונים של טראמפ ומתבקשים להירשם כמנויים בתשלום שבועי. "אסור לנו להיכנע למפרסמים או לבטל את התרבות", כתוב בפלטפורמה. "התחל ניסיון חינם לשלושה ימים, ולאחר מכן 4.99 דולר לשבוע". משתמשים אחרים חויבו ב-9.99 דולר לשבוע ואף יותר.

'אפל' לא חושפת כמה כסף אפליקציות מרוויחות דרך החנות שלה, אך ב-2nd1st יש כיום 2,800 ביקורות ב'אפל סטור'. כהערכה, אם כל אחד מאותם אנשים שכתבו ביקורת אכן שילמו 4.99 דולרים לשבוע, הפלטפורמה הזו הייתה מרוויחה כ-728 אלף דולרים בשנה.

 

 

כמו כן, לאפליקציה יש דירוג של 4.4 מתוך 5 כוכבים, אם כי כמה ביקורות מתלוננות על חיוב אוטומטי.

במכתב שנשלח בשמו של טראמפ, האשימו עורכי הדין את האפליקציה בהפרת "חוקים פדרליים רבים". "באופן ספציפי, נראה שאפליקציית 2nd1st כוללת תמונות שמרמזות על כך שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ משתמש בה, אם כי הוא לא. השימשו הבלתי מורשה בשמו של טראמפ, בתדמיתו ובדמותו, עשוי לגרום לאנשים להאמין שהנשיא טראמפ אישר או נתן חסות לפלטפורמה, מה שהוא לא עשה".

המכתב נשלח ב-30 בספטמבר ונתן לחברה יומיים "לפתור את הנושא באופן לא רשמי". אם לא, עורכי הדין איימו לנקוט ב"צעדים משפטיים" אחרים. לפי יום שלישי, התמונה והפרופיל של טראמפ עדיין נותרו באפליקציה.

מאז שטראמפ נחסם ברשתות המדיה החברתיות בחודש ינואר, צצו פלטפורמות שונות אשר מצדדות בחופש הדיבור, ומנסות לחזר אחרי הנשיא ומיליוני העוקבים שלו. למשל אפליקציית Gettr, הבנויה כמו טוויטר ומנוהלת על ידי היועץ של טראמפ לשעבר ג'ייסון מילר, מנסה לשכנע את הנשיא ה-45 להצטרף לשורותיה, כולל, על פי דיווחים, על ידי הצעה להון עצמי. אפליקציה נוספת, Parler, ניסה גם היא לצרף את טראמפ.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE