הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גרהאם על משבר הגבול: "אנשים רואים את אמריקה פתוחה – וזו הדרך לעוד 11\9"
הסנאטור הרפובליקני תקף את מדיניות הגבול של ממשל ביידן, אשר מתרופפת עם הזמן, ואמר כי לא ייקח הרבה זמן עד שמחבלים יתמזגו בין המון המהגרים – ויבצעו מתקפת טרור

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם (קרוליינה הדרומית) הזהיר ביום שלישי כי העלייה בהגירה הלא חוקית המתמשכת בגבול ארצות הברית-מקסיקו יוצרת הזדמנויות פז לקבוצות טרור, ואמר כי זו "הדרך לעוד ה-11 בספטמבר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאטור לינדזי גרהאם בביקור בריו גרנדה, טקסס (צילום: Getty Images)

 

"יש 80 מדינות משם באים אנשים", אמר גרהאם בראיון לשון האניטי ברשת 'פוקס ניוז'. "ישנם שני מחבלים מתימן שנתפסו רק לפני מספר שבועות. כמה קל יהיה לשלוחות של אל-קאעידה או דאע"ש לעזוב את אפגניסטן ולהגיע לגבול הדרומי, להתמזג עם אחת הקבוצות?".

"אנשי משמר הגבול עושים את הטוב ביותר שהם יכולים, אבל הם אמרו לי שהסיכוי למתקפות טרור, שיגיעו מהגבול הדרומי שלנו, גדל מיום ליום", הוסיף.

ביום שני, גרהאם ביקר את אנשי משמר הגבול המוצבים בזרת יומה בגבול באריזונה, כאשר לקראת הגעתו דווח כי מהגרים בלתי חוקיים המוחזקים במתקן מיועד – הועברו למקומות אחרים, שוחררו לארצות הברית או גורשו למקסיקו. "היו 5,000 אנשים במתקן הזה, שמיועד עבור 500 איש", אמר גרהאם. "כשהגעתי לשם, היו עדיין 1,000".

למרות שלא ברור אם הפינוי המהיר של המתקן קשור לביקורו של הסנאטור, גורם במשמר הגבול אמר כי "אין סיכוי שהיינו יכולים להזיז אנשים בכזו מהירות".

 

מהגרים שחצו את גבול מקסיקו לארה"ב, אל פאסו 2019 (צילום: איי.פי)

 

עוד אמר גרהאם בראיון כי "בין אוקטובר 2020 לאוקטובר השנה, בגזרת יומה בלבד, חלה עלייה של 1,300 אחוזים במעברים בלתי חוקיים. בשנת 2020 נתפסו 8,000 איש בגזרת יומה. החל מהשבוע, לפני כמה ימים, נתפסו 114,000 איש באותו המקום. מה שאתה רואה בטקסס, עובר עכשיו לאריזונה".

בעוד משבר הגבול הדרומי שובר שיאים, ממשל ביידן ממשיך להימנע ממאמצי אכיפה נוקשים. ביום שלישי הודיע המזכיר לביטחון הפנים, אלחנדרו מיורקס, כי המחלקה תפסיק לחפש מהגרים לא חוקיים במקומות העבודה שלהם, אלא תעודד "שיקול דעת של התביעה" למי שהם "קורבנות לניצול מקום העבודה".

ההנחיה הזו מגיעה כמעט שבועיים לאחר שמיורקס הורה לסוכנות ההגירה ואכיפת המכס להתמקד בגירוש מהגרים לא חוקיים אשר "מהווים איום על ביטחון המדינה, ביטחון הציבור וביטחון הגבולות", בגלל שלממשלה אין את המשאבים לעקוב אחרי כל אדם שנכנס לארצות הברית באופן לא חוקי.

בתגובה, גרהאם אמר ביום שלישי כי ההנחיה האחרונה של מיורקס "תהיה עוד תמריץ לאנשים לבוא, כי המילה האחרונה ה יא: אתה בא, אתה תובע מקלט, אתה אף פעם לא צריך לעזוב". אז הוסיף הסנאטור: "זו כבר לא הגירה כלכלית. אנשים רואים באמריקה פתוחה, הם מנצלים אותנו, ולא ייקח הרבה זמן עד שמחבל ייכנס ויעבור עם ההמון הזה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE