הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA: מודרנה לא עומדת בקריטריונים לזריקת בוסטר
מנהל המזון והתרופות האמריקני סירב לבקשה של חברת מודרנה להעניק חיסון שלישי, זאת מאחר שיעילות שתי המנות הראשונות נותרה חזקה

מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, הודיע ביום שלישי כי חברת מודרנה לא עומדת בכל הקריטריונים של הסוכנות לזריקה שלישית נגד הקורונה – ייתכן כי היעילות של שתי המנות הראשונות נותרה חזקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדורנה (צילום: Shutterstock)

 

צוות של ה-FDA מסר כי נתוני החיסון של מודרנה הראו כי זריקת הבוסטר אכן מגבירה נוגדנים אשר מגנים על גוף האדם מפני הווירוס, אך ההבדל ברמות הנוגדנים לפני ואחרי הזריקה השלישית לא היה מספיק גדול.

המסמכים פורסמו לקראת פגישה של יועצים חיצוניים של מנהל המזון והתרופות, שתתקיים בהמשך השבוע, על מנת לדון במינוני הבוסטר. בדרך כלל, ה-FDA פועל לפי עצת המומחים שלו, אך אינו מחויב לעשות כך. בשבוע הבא, צוות יועצים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, ייפגש כדי לדון בהמלצות ספציפיות לגבי מי יכול לקבל את זריקת הבוסטר במידה וה-FDA מאשר זאת.

כזכור, חברת מודרנה מבקשת מה-FDA לאשר להעניק זריקת בוסטר של 50 מיקרוגרם, חצי ממינון החיסון המקורי שניתן בשתי זריקות בהפרש של כארבעה שבועות ביניהם. הבקשה לזריקה שלישית היא עבור מבוגרים בני 65 ומעלה, כמו גם לאנשים בסיכון, וזאת בדומה ליריבה פייזר – אשר קיבלה את האישור.

כזכור, לאחרונה ממשל ביידן הודיע על תוכנית לזריקת חיסון שלישית עבור מבוגרים ואנשים בסיכון, וזאת למרות שכמה ממדעני ה-FDA אמרו כי אין מספיק ראיות אשר תומכות במהלך שכזה.

הנתונים בזריקה שלישית הגיעו במידה רבה מישראל, שמוקדם מאוד אפשרה להעניק חיסון בוסטר של פייזר לחלקים גדולים באוכלוסייה, וסיפקה פרטים על היעילות ליועצים האמריקנים. עם זאת, לא קיימים מחקרים דומים לחיסון של מודרנה וג'ונסון וג'ונסון.

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE