הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יו"ר האתיקה של אובמה על עסקיו של האנטר ביידן: "אם זה היה טראמפ, לא היה ספק שמדובר בטובות הנאה"
וולטר שאוב תקף את דוברת הבית הלבן שמסרבת לענות על שאלות "לגיטימיות", והוסיף כי "מאכזב לשמוע שסאקי חושבת שלציבור אין זכות להעלות שאלות אתיות"

ראש לשכת האתיקה של ממשלת אובמה גינה את התנהלותה של מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, על כך שסירבה להתייחס לשאלות עיתונאים בדבר זהות הרוכשים של יצירות האמנות של האנטר ביידן, בנו של הנשיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ובנו האנטר (צילום: רויטרס)

 

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי חמש יצירות של האנטר נמכרו ב-75,000 דולר ליחידה במכירה מוקדמת, וכי קונים פוטנציאליים, אשר ישתתפו בתערוכה הקרובה בניו יורק, נבדקים על ידי עורכי דין.

במהלך תדרוך ביום שלישי, סאקי נשאלה על ידי עיתונאים על הנושא, ובתגובה האמרה: "אני יודעת שזה הנושא האהוב עליך, אבל שוב, זה עדיין בתחום הגלריה. אנחנו עדיין לא יודעים, ואנחנו לא נדע, מי רוכש את הציורים. והנשיא נשאר גאה בבנו".

שאלות נוספות בנושא עלו במהלך התדרוך, אך מזכירת העיתונות דחתה אותן. "האם הייתה לך שאלה נוספת על משהו אחר? אחרת, נעבור לכמה נושאים אחרים. הרבה דברים קורים בעולם".

 

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: Getty Images)

 

התגובה הזו עוררה את זעמו של וולטר שאוב, שניהל את משרד האתיקה הממשלתי במהלך כהונתו השנייה של ברק אובמה, ועזב את המשרד בקיץ 2017. "אלה שאלות לגיטימיות", כתב בשרשור ארוך בטוויטר. "זה מאכזב לשמוע את סאקי שולחת מסר כי הבית הלבן חושב שלציבור אין זכות להעלות שאלות לגבי אתיקה. לאחר 4 השנים האחרונות, שאלות אלה מעולם לא היו חשובות יותר. אני יודע שזו לא דעה פופולרית, אבל הדברים האלה חשובים".

שאוב ומומחי אתיקה אחרים בממשלה הזהירו שוב ושוב כי מכירת האמנות של האנטר עשויה למשוך קונים בעלי אינטרס המבקשים להתקרב לאביו. השאלות האתיות אף הלכו והתגברו, כאשר ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גרסטי, המועמד של ביידן לשגריר בהודו, השתתף בתערוכה של האנטר בתחילת החודש.

 

 

"אין תוכנית אתיקה בעולם שניתן לבנות סביב ראש צוות המדינה, שמשאירה את הציבור בחשכה לגבי זהותם של אנשים שמשלמים סכומים עצומים לבני משפחתו של המנהיג עבור פריטים ללא ערך מהותי", צייץ שאוב. "אם אלה היו טראמפ, שי (נשיא סין) או פוטין, לא היה לך שום ספק שזה יוצר כלי להובלת מזומנים למשפחת הנשיא, בתמורה לטובות הונאה".

שאוב, אחד ממבקריו הגדולים של הנשיא לשעבר טראמפ, צייץ כי למרות שהעבריות האתיות של הנשיא ה-45 היו "גרועות יותר", ההבחנה "לא משנה", אך ציין כי "זה גרוע כי ביידן הוביל את המתקפה נגד טראמפ".

ביום שישי, כאשר יצא מהבית הלבן, ביידן נשאל האם הוא מודאג משחיתות אפשרית הכרוכה במכירות היצירות של בנו. בתגובה, הנשיא ענה: "אתה צוחק עליי".

"כמובן שהאנטר הוא אזרח פרטי ויכול לעשות כל מה שעולה על מצפונו", כתב שאוב. "אבל פטריוט לא היה עוסק ברווחיות הזו. והנשיא והצוות שלו לא צריכים להגן עליו ולדחות שאלות בנושא".

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE