הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בריא או לא בריא? מחקר עדכני על חלב ומוצריו חושף את התשובה הסופית
סביב החלב יש לא מעט מחקרים לכאן או לכאן, חלק טוענים כי הוא בריא, מזין וחשוב, ואילו אחרים מסבירים כי החלב מגביר את הסיכון לחלות בסרטן ואף לשבש את האיזון ההורמונלי בגוף. אז למי להאמין? מחקר חדש מנסה לעשות סדר בנושא

אין ספור טיעונים קיימים בנוגע לצריכת חלב, יש הטוענים כי החלב מזיק לבריאות שלנו, ויש מי שטוען כי מדובר על הכרח של ממש לגופנו. מדובר על סוגייה מורכבת רבת שנים אשר מעסיקה לא מעט אנשים ברחבי העולם, בעיקר את אלו אשר רגישים ללקטוז.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקר חדש בתחום מנסה לעשות מעט סדר בנושא, ולהדגיש מה הם היתרונות והחסרונות הקיימים בחלב בהתאם לידע מחקרי חדש ורלוונטי. לפי הנתונים, החלב הינו מקור טוב לסידן, ויטמין B, ואשלגן. בנוסף, הוא נמצא יעיל בהפחתת לחץ הדם. 

הטיעונים כי חלב מגביר את כמות הליחה, יוצר בעיות במערכת העיכול, ומשבש את מערכת ההורמונים בגוף, אינם מגובים במחקרים ולכן קשה לומר שהן נכונים באופן גורף כלפי כל האנשים או בכלל. אחד הנושאים הנוספים אשר נחקרו במחקר הוא האנטיביוטיקה אשר ניתנת לפרות.

המחקר לא מצא השפעות שליליות מוכחות כתוצאה מאנטיביוטיקה הניתנת לפרות על גוף האדם. אחד הדברים שבדקו הוא האם בקרב נשים מתקבלת וסת מוקדם יותר כתוצאה מחשיפה לאותם הורמונים, ונמצא כי זה לא מתקיים בפועל. 

ואם בכל זאת אתם מעדיפים להימנע מצריכת חלב, חשוב כי תקבלו סידן, ויטמין B ואשלגן ממקורות שונים מן הצומח כגון פירות, ירקות, שקדים וקטניות. חשוב לזכור כי תזונה הינה דבר מאוד אישי ומשתנה מאדם לאדם, כך שהכי מומלץ הוא פשוט להיות קשובים לגוף שלכם ולהבין הם חלב ומוצריו עושים לכם טוב, או לא.

64% לא
36% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE