הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים תובעים את משרדי החינוך בקליפורניה בדרישה לבטל את חובת החיסונים
משרדי החינוך בלוס אנג'לס וסן דייגו נתבעו ע"י הורים במהלך הימים הקרובים, ולפי ההערכות תביעות נוספות יוגשו בעתיד הקרוב. מדובר בשני משרדי החינוך הגדולים במדינה, שהכריזו על חובת חיסונים כתנאי להשתתפות בשיעורים הנערכים בכיתות

תביעות הוגשו במהלך השבוע האחרון כנגד שני משרדי החינוך הגדולים ביותר בקליפורניה - לוס אנג'לס וסן דייגו - וזאת על רקע ההחלטה לחייב תלמידים להתחסן כדי להגיע לבתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

בשתי התביעות נטען שמשרדי החינוך לא יכולים לחייב תלמידים להתחסן מכיוון שמדובר ב"חיסון חדש". כמו כן, התובעים טוענים שילדים שאינם מחוסנים "סובלים מאפליה והזכות ללמוד בבית ספר ציבורי נלקחה מהם".

ביום שישי האחרון הוגשה תביעה כנגד משרד החינוך בלוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) ע"י הורה לתלמיד הלומד במחוז (שמו לא פורסם). תביעה נוספת הוגשה ביום שני, הפעם נגד משרד החינוך בסן דייגו (San Diego Unified School District), ע"י ארגון בשם "Let Them Breathe". 

ראוי לציין כי שתי התביעות נוסחו בצורה דומה, שכן בשני המקרים המתלוננים מיוצגים ע"י אותו משרד עורכי דין בסן דייגו.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש שעבר הוחלט במשרד החינוך השני בגודלו בארה"ב - LAUSD - כי יש להורות על חובת התחסנות לבני 12 ומעלה. יש לזכור כי ב-LAUSD לומדים כ-600 אלף תלמידים, וכבר עתה כלל הנמצאים בבתי הספר - תלמידים, מורים ושאר העובדים - נדרשים לעבור בדיקת קורונה שבועית, גם במידה שכבר התחסנו.

מועצת החינוך קיימה פגישה בנושא בתחילת ספטמבר, במהלכה הוצגו טיעונים בעד ונגד חובת ההתחסנות, ובסופו של דבר שבעת חברי המועצה הצביעו בעד אישור המדיניות.

ראוי לציין כי חובת ההתחסנות חלה רק על מי שזכאי לקבל את החיסון - בני 12 ומעלה. לא ברור אם המדיניות תשונה במידה שרשויות הבריאות יחליטו לחסן ילדים מתחת לגיל 12.

כמו כן, חשוב להסביר את מסגרת הזמנים למדיניות החדשה. על תלמידים בני 12 ומעלה להוכיח שהם קיבלו את זריקת החיסון הראשונה עד ה-21 בנובמבר, ואת זריקת החיסון השנייה עד ה-19 בדצמבר. לעומת זאת, תלמידים המשתתפים בקבוצות ספורט נדרשו לקבל מנת חיסון ראשונה עד ה-3 באוקטובר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לקראת סוף חודש ספטמבר גם משרד החינוך בסן דייגו החליט ליישר קו, והודיע שתלמידים בני 16 ומעלה יחויבו להוכיח קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד ה-29 בנובמבר, ושהם מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-20 בדצמבר.

במשרד החינוך סירבו לומר מדוע בחרו לחייב בני 16 ומעלה להתחסן, ולא בני 12 ומעלה (הזכאים לקבל חיסון של פייזר) כפי שמשרד החינוך בלוס אנג'לס מחייב. עם זאת, יתכן שהם ממתינים שה-FDA יעניק אישור מלא לחיסון לקבוצת הגיל הזו.

למעשה, שני משרדי החינוך המקומיים הקדימו את ההחלטה של משרד החינוך בקליפורניה, שהכריז על חובת חיסונים בכלל בתי הספר מוקדם יותר החודש.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE