הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טוויסט בעלילה: מבצע הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס יודה באשמה
לאחר שנים ארוכות שבהן היסס להודות ברצח, ניסיון רצח ועבירות נוספות כדי להימנע מהטלת עונש מוות, הבוקר עורכי דינו של ניקולס קרוז הפתיעו וחשפו כי הסכים להודות במיוחס לו במהלך שימוע שייערך בשבוע הבא. למרות ההודאה, התביעה צפויה להמשיך לדרוש הטלת עונש מוות

ניקולס קרוז, מבצע הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בדרום פלורידה לפני קרוב לארבע שנים, הסכים להודות ברצח של 17 בני אדם - 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות. כך נמסר הבוקר (שישי) מעורכי דינו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרוז בבית המשפט לפני כשנתיים (צילום: AP)

 

ההחלטה להודות באשמה תאפשר לבית המשפט לעבור ישירות לשלב הענישה, וקרוז - כיום בן 23 - צפוי לנסות לקבל מאסר עולם במקום עונש מוות כפי שהתביעה דורשת.

עם זאת, חשוב להבהיר כי קרוז הסכים להודות באשמה שלא במסגרת הסדר טיעון. כלומר, ההודאה לא תשפיע על ההחלטה של התביעה האם לדרוש עונש מוות. למען הסר ספק, עונשו של קרוז ייקבע ע"י חבר מושבעים, אולם מועד פתיחת המשפט טרם נקבע.

לצד 17 סעיפים של רצח, קרוז יגיע לביהמ"ש ביום רביעי הקרוב כדי להודות ב-17 סעיפים של ניסיון רצח, כמו גם עבירות נוספות הקשורות לתקיפת סוהר שבה היה מעורב לפני כתשעה חודשים.

כזכור, ב-14 בפברואר 2018, קרוז הגיע לתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד כשהוא חמוש ברובה סער. קרוז הצליח להימלט מבית הספר ביחד עם תלמידים אחרים, אך נעצר כעבור כשעה וחצי בעיר הסמוכה קוראל ספרינגס.

 

17 נרצחי הטבח בדרום פלורידה (צילום: רויטרס)

 

בזמן שאנשי משרד התביעה נחרצים בדעתם כי יש להטיל עונש מוות על קרוז, נדמה כי ההורים שאיבדו את ילדיהם בטבח עדיין חלוקים בדעותיהם.

בתו של טוני מונטלטו, ג'ינה בת ה-14, נהרגה באירוע הירי הקשה, והוא הפך לנשיא ארגון 'Stand with Parkland' שהוקם ע"י ההורים. בעיניו, אין ספק שלקרוז מגיע עונש מוות:

"האפשרות לחיות חיים ארוכים נגזלה מהילדים שלנו ביום הארור הזה. כחברה, עלינו לדרוש שמי שתוקף את האוכלוסייה הפגיעה ביותר שלנו, ילדינו, במקום שבו הם לומדים, צריך לשאת באחריות לכך. אנחנו המשפחות כבר שילמנו את המחיר הכבד ביותר", הוא אמר.

 

קרוז בבית המשפט, מוקדם יותר החודש (צילום: Getty Images)

 

לעומת זאת, מייקל שולמן - אביו של המורה ומאמן הספורט סקוט ביגל אשר נהרג בזמן שהגן על תלמידיו - כתב בשנה שעברה טור דעה בעיתון מקומי בפלורידה, בו הביע התנגדות להטלת עונש מוות:

"הדרישה להוציא את היורה להורג לא תשיב את יקירינו לחיים, ולא תרפא את הפצעים הפיזיים של אלו ששרדו את הירי", הוא כתב והמשיך, "למעשה, זה רק יאריך את הטראומה עוד יותר וימנע מאיתנו לסגור מעגל".

ככל הנראה, שולמן התייחס בדבריו לאפשרות שעורכי דינו של קרוז יכולים להגיש ערעור במידה שבית המשפט יטיל עליו עונש מוות - תהליך שעלול להיגרר מספר שנים, יתכן אפילו יותר מעשור. יתרה מכך, במקרה הגרוע בית המשפט לערעורים יכול להורות על קיומו של משפט חוזר, והעדים ובני משפחתם של ההרוגים יתבקשו למסור עדות בשנית.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE