הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: יום המזון הבינלאומי
יום מיוחד זה מתמקד בכל פעם בהיבט אחר הקשור למזון, והשנה, בעקבות מגפת הקורונה, הנושא הוא העתיד של המזון בידינו. במילים אחרות, החשיבות של מעבר למערכת מזון חקלאית בת קיימא. אז איך עושים ומה עושים? ריכזנו עבורכם את כל המידע

אוכל הינו תמצית החיים, לכן שימור הגישה למזון מזין ובריא הינה המטרה הכי חשובה שלנו, בעיקר לאור מגפת הקורונה. כאן למעשה נכנסת לתמונה מערכת מזון חקלאית בת קיימא אשר מספקת לכולם מזון בריא, מזין, במחיר נגיש, תוך מינימום פגיעה בכדור שלנו ובבעלי החיים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעשה, מערכת זו מספקת ביטחון תזונתי, בלי לפגוע בבסיס הכלכלי, הסביבתי, והחברתי, לדורות הבאים. התוצאה היא מזון טוב ואיכותי יותר, חיים טובים יותר, וסביבה טובה יותר. כמו כן, חלק מהנושאים עליהם דנים ביום מיוחד זה הם פיקוח מוצרי מזון, שיפור איכות האדמה, פיתוח מוצרי מזון, ועוד.

אז מה אפשר לאכול בשביל לשמור על הכדור?

אצות

מדובר במזון על אשר פולט פחמן דו חמצני ממש כמו כל הצמחים, והוא ניתן לגידול באופן פשוט וקל. כמו כן, האצה מאפשרת שגשוג מינים של אורגניזמים והיא גם מזינה במיוחד עבור מי שאוכל אותה. באצה קיימת כמות גבוהה במיוחד של מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון,סיבים תזונתיים, והיא אפילו מעוררת תחושת שובע.

שעועית

היא עשירה בחלבון, צורכת מעט מאוד מים ביחס לגידול שלה. היא נחשבת לקטניה, והיא מזינה, חסכונית לגידול, וניתנת לגידול במספר גדול במיוחד של תנאי אקלים. המשמעות היא שניתן לגדל אותה כמעט בכל מקום ולצרוך אותה באופן טבעי. 

מאילו מזונות רצוי להימנע?

סירופ תירס

מוצר זה מאיים על כדור הארץ שלנו מכל מיני סיבות, העיקרית היא האופן בו מגדלים אותו. קרקעות מסוג זה מוקדשות רק למטרת גידול התירס, כך שהיא מאבדת מהחיוניות שלה, ונדרשת התערבות כימית אדירה כגון דישון והדברה אשר פוגעים בכדור ובבעלי החיים. בנוסף, סירופ זה מזיק גם לבריאות ולגוף. 

קמח לבן

תהליך הייצור של קמח לבן מוביל ללא מעט נזקים שונים, כאשר המרכזי הוא תהליך העיבוד עצמו שאינו ידידותי לסביבה מהסיבה הפשוטה כי הוא צורך כמות גבוהה של אנרגיה ומשאבים, וגם מלכלך יותר ביחס לתהליכים אחרים.

שמן דקלים

שמן זה נמצא במאכלים מעובדים רבים ומקורו במלזיה ואינדונזיה, שם למעשה נעקרים יערות שלמים על מנת לפנות מקום לגידול דקלים אלו. הכחדה של יערות מובילה גם להכחדה של חיות בר רבות, ומכאן לפגיעה מהותית באקלים ובכדור שלנו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE