הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אין לה מושג בכלכלה": דוברת הבית הלבן אמרה "האינפלציה דוהרת בגלל שאנשים קונים הרבה"
הודעה מוזרה של דוברת הבית הלבן שנאלצה להתמודד עם שאלות מגיש ערוץ CNN ג'ייק טאפר לגבי השיאים החדשים ששוברים מדדי המחירים לצרכן מחד, ובעיות בשרשרת האספקה ברחבי ארה"ב מאידך

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, הגדירה ביום שישי את האינפלציה חסרת התקדים כ"דבר טוב ", וטענה כי המשמעות היא ש"יותר אנשים קונים סחורות... ומגדילים את הביקוש".

פסאקי הופיעה ב-"The Lead" של רשת CNN, שם היא נשאלה האם דברי ראש צוות הבית הלבן, רונלד קליין, שטען כי האינפלציה והבעיות בשרשרת האספקה ​​הן "בעיות של אנשים ברמה גבוהה" אינה אלה דוגמה לאטימות מצד הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"[D] האם זה לא נראה לך כמו אטימות לומר כי עליית מחירים ומדפי מכולת ריקים הם בעיות של אנשים ברמה גבוהה? זה לא קצת מזלזל? " אמר מגיש CNN ג'ייק טאפר.

"ובכן, זה לא בדיוק מה שהציוץ אמר, וגם לא הציוץ החוזר של הציוץ המקורי, על זה אנחנו מדברים כאן", התנערה פסאקי בתגובה.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן המשיכה אז וציינה כי ישנה ירידה באבטלה והוסיפה כי מחירי הבנזין היו נמוכים במהלך המגיפה "מכיוון שאף אחד לא נהג".

"עכשיו, לאנשים יש יותר עבודה. יותר אנשים קונים סחורות. זה מגדיל את הביקוש. זה דבר טוב", אמרה. "יחד עם זאת, אנו גם יודעים שההיצע נמוך, מכיוון שאנו יוצאים מהמגיפה וכי מגזרי ייצור ברחבי העולם נסגרו מכיוון שנמלים לא פעלו כפי שהם אמורים לפעול", טענה פסאקי. "אלה כל הדברים שאנו עובדים עליהם".

לאחר מכן החזיר טאפר את הדיון לציוץ החוזר של קליין, ונזכר כי ראש צוות הבית הלבן של ביידן מתח ביקורת על הממשל של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על האינפלציה שלטענתו באותה תקופה "פגעה במעמד הביניים". "מדוע רונלד קליין חשב כי עליית המחירים היא דאגה רצינית תחת טראמפ ולא תחת ביידן?", שאל המארח של רשת CNN.

כלכלת ארה"ב חווה כיום את שיעור האינפלציה הגבוה ביותר שלה מאז ינואר 1991.

הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקת-עבודה הודיעה ביום רביעי כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% בספטמבר, והביא לעלייה של מדד האינפלציה המרכזי ברבעון ל-5.4% .

ארגון מדינות ייצוא הנפט (OPEC) האשים את מחירי הבנזין הגבוהים במדיניות האנרגיה הירוקה של מס פחמן.

מחיר הנפט עלה ב-60% בשנה האחרונה והגיע לשיא של שבע שנים.

בתוך כך האמירה כי עודף השתתפות במשק, וצריכת יתר מעלה את המחירים היא חוסר הבנה קיצוני של כלכלה. המצב הבסיסי הוא בדרך כלל הפוך, ככל שיש יותר ביקוש לסחורה מסוימת הנתונה בתפוצה רבה, כך המחיר שלה יורד.
25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE