הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י: אני יעד קל לביקורת כי אני מייצג מדע ועובדות – ולא תיאוריות קונספירציה
היועץ הרפואי הבכיר של הבית הלבן התייחס לכך שמתחילת פרוץ המגפה, הוא עומד במרכז הביקורות הציבוריות. "לאנשים לא אכפת ממני כי אני מונחה ע"י האמת"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הראשי של הבית הלבן למאבק במגפת הקורונה, טען כי הוא יעד קל במהלך המגפה מכיוון שהוא מייצג "מדע, נתונים ועובדות קשות", ולא "תיאוריות קונספירציה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

מאז התפשטות הנגיף בארצות הברית, פאוצ'י היווה יעד לשבח וגם ללעג, שכן הוא מונה להיות הפנים לתגובת הממשלה. התפקיד שלו הציב אותו כמי שמנווט בין הציבור לממשל בין כל שטף המידע וההנחיות, בניסיון להגין על "המדע" אל מול "תיאוריות קונספירציה".

"אני עומד מאחורי נתונים, מדע וראיות, למעשה להיות מה שאנחנו מאמינים בו", אמר פאוצ'י לרשת 'פוקס ניוז'. "ואני חושב שאנשים מרגישים אחרת, כאשר יש להם תיאוריות קונספירציה אשר מכחישות את המציאות, ומתסכלות להם ישר בעיניים".

"אלה אנשים שלא אכפת להם ממני, וזה מובן כי מה שאני עושה, ואני מאוד משתדל, הוא להיות מונחה על ידי האמת", הוסיף. "ולפעמים, לאנשים מסוימים, האמת היא לא נוחה, ולכן הם מגיבים נגדי".

דבריו של פאוצ'י מגיעים בעקבות הטענות האחרונות נגדו, לפיהן, על פי הדיווחים, הוא הטעה את ממשל טראמפ בנוגע למחקרי תפקוד בסין. בספר החדש שפורסם, מפורט כיצד פאוצ'י ניסה לשכנע את ראש סגל הבית הלבן דאז, מארק מדוז, להחזיר מימון לפרויקט מחקר התפקוד בסין, שמנוהל על ידי עמותה אמריקנית.

במהלך הראיון ב'פוקס ניוז', פאוצ'י הדגיש כי " לא נוח לו" להגיד לאנשים מה לעשות "בנסיבות רגילות", אבל אנחנו "לא בנסיבות רגילות". "קח את המשטרה לדוגמה", הסביר, "אנחנו יודעים כעת את הנתונים הסטטיסטיים: יותר שוטרים מתים מנגיף הקורונה מאשר גורמי מוות אחרים, כך שה לא הגיוני לא לנסות להגן על עצמך, כמו גם על הקולגות שאתה עובד אותם".

 "אז אני חושב שצריך לגרום לאנשים לחשוב רק על זה, לחשוב על ההשלכות של לא להתחסן", הוסיף לבסוף.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE