הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קולורדו, קליפורניה ועוד: מאות אלפי מפעלים חושפים את הציבור לכימיקלים מסרטנים "ברמות גבוהות"
לפי נתונים של הסוכנות להגנת הסביבה, יותר מ-120 אלף אתרים ומפעלים משתמשים בחומרים הנקראים "כימיקלים לנצח" – מאחר שהם כמעט ולא מתפרקים

יותר מ-120,000 מתקנים ברחבי ארצות הברית נמצאו ככאלה שעשויים לחשוף אנשים לכימיקלים מסוכנים ולגרום לסרטן ומחלות אחרות – כך על פי נתונים של הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, ה-EPA, שהגיעו לידי עיתון 'הגרדיאן'.

 

את

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הדו"ח כולל אזורים שמושפעים פי 4 מכפי שהיה ידוע בעבר, כפי שדווח בגרדיאן, כתוצאה ממפעלים תעשייתיים, נפט, גז ומכרות, מזבלות, אתרים צבאיים ושדות תעופה. הכימיקלים המסוכנים הם חלק מקבוצה הנקראת PFAs, והם קשורים לסרטן, בעיות במערכת החיסון ובעיות התפתחותיות.

המדינות שנמצאו כי הן הכי מושפעות מכימיקלים כאלה הן קולורדו עם 21,400 אתרים מסוכנים, קליפורניה עם 13,000 ואוקלהומה עם 12,000 מתקנים. לפי הגרדיאן, רק במחוז אחד בקולורדו היו יותר מ-8,000 אזורים עם סכנה לחשיפה גבוהה לכימיקלים, שרובם היו קשורים לנפט וגז. באזור, מחוז וולד, חיים כמעט 329 אלף בני אדם שעלולים להיחשף לחומרים מסכני החיים.

התושבים הגרים באזור "בטוח ייחשפו, חלקם ברמות גבוהות ביותר", אמר דיוויד בראון, טוקסיקולוג של בריאות הציבור ולשעבר מנהל האפידמיולוגיה הסביבתית במחלקת הבריאות בקונטיקט, והוסיף כי ייתכן וישנם יותר מוקדים מסוכנים מאשר מה שדווח.

כאמור, הכימיקלים אשר מעמידים את הציבור התמים בסכנה בריאותית חמורה, נקראים PFAs, חומרים פר ופוליפורואלקיל, ומכונים "כימיקלים לנצח" – מאחר שהם לא מתפרקים בקלות. הם יכולים להצטבר בסביבה, כולל האוויר והמים, כמו גם בתוך גוף האדם. הכימיקלים הללו נקשרו לסרטן, כולסטרול גבוה, הפרעה במערכת החיסון, בעיות בבלוטת התריס ובעיות התפתחויות אצל תינוקות.

ניתן למצוא PFAs במתקנים אשר משתמשים בכימילקים למטרות ייצור או תעשייה שונות, כולל עיבוד נפט וגז, ציפוי מתכת, הדפסה, פסול, ניקוי וכיבוי אש. החומרים הללו התגלו גם במוצרים ביתיים כמו קוסמטיקה, שטיחים וריפודים, ציוד גשם או בגדים דוחי מים.

גם מזון ומי שתייה יכולים להכיל PFA באמצעות חשיפה לאריזות אוכל וכלי בישול.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE