הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה: "לא ניתן לביידן לקחת משרות של אנשים שעבדו קשה לאורך המגפה"
רון דה-סנטיס, המתנגד נחרצות לחובת חיסונים, אמר כי הוא "נעלב מכך ששוטר עלול לאבד את עבודתו". לדבריו, להציב אולטימטום עבור עובדים זה "פסול מהיסוד"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, אשר ידוע בהתנגדות הנחרצת שלו לחובת החיסונים – הדגיש שוב כי המדינה תילחם בממשלה הפדרלית בבית המשפט על החקיקה בנוגע לדרישות האלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רון דה-סנטיס, מושל פלורידה (צילום: איי.פי)

 

דה-סנטיס התבטא בחריפות נגד החוקים הפדרליים שהוטלו על מעסיקים, ובמסיבת עיתונאים שנערכה השבוע אמר: "בואו לא ניתן לביידן לקחת את העבודות של אנשים שעבדו קשה לאורך כל המגפה הזו. אני נעלב מכך ששוטר עלול לאבד את עבודתו".

"אני פשוט חושב שזה פסול מהיסוד, לקחת את מקומות העבודה של אנשים, במיוחד בהתחשב במצב הכלכלי איתו אנחנו מתמודדים", הוסיף מושל פלורידה.

כזכור, החוקים הפדרליים החדשים מחייבים מעסיקים עם יותר מ-100 עובדים לדרוש חובת חיסונים או לערוך בדיקות שבועיות, מה שישפיע על כ-80 מיליון אמריקנים. כאשר ביידן הודיע על המהלך, הרפובליקנים התנפלו עליו בזעם.

אפילו מושל ארקנסו, אסא האצ'ינסון, שמעודד את תושביו לצאת ולקבל את הזריקה, אמר כי החלטו של הנשיא לא הייתה מועילה להגדיל את כמות המתחסנים. "אני תומך בעסקים שדורשים חיסון, אבל זו בחירה עצמאית שלהם. אבל חובת חיסון פדרלי, לא אפקטיבית. זה מגביר את ההתנגדות".

כידוע, דה-סנטיס נלחם בכל הכוח בכל חובת חיסונים ובהכרח נגד פיטורי עובדים בעקבות זה. בחודש מאי, המושל חתם על הצעת חוק, במסגרתה נאסר הן על בתי עסק והן על גופים ממשלתיים לעשות שימוש ב"דרכון חיסונים". במעמד החתימה, דה-סנטיס הסביר שמטרת החוק היא לשמור על פרטיות וחירות כל התושבים: "ההחלטה האם להתחסן או לא, זוכה להגנה בפלורידה, ולכל בית עסק או גוף ממשלתי אין את הסמכות לסרב להעניק שירות לאדם לפי החלטתו בנושא זה".

כזכור, בשבוע שעבר פלורידה הטילה קנס בגובה 3.5 מיליון דולר על מחוז לאון, וזאת בתגובה להחלטה שלהם לפטר עובדים שסירבו להתחסן עד המועד האחרון שנקבע. דה סנטיס התייחס לקנס ואמר: "לא מתקבל על הדעת שמחוז לאון יעבור על החוק בפלורידה, יפגע בפרטיות עובדים רבים ויפטר משרתי ציבור נאמנים ומסורים בגלל החלטות רפואיות אישיות שהם קיבלו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE