הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר טוב מכל קינוח: יום הקאפקייקס הבינלאומי
הוא יותר מנחם, כיפי וטעים מכל עוגה, לכן זה רק הגיוני שהקאפקייק יזכה ליום מיוחד משלו. במיוחד עבור היום החגיגי מצאנו כמה מתכונים שווים, טעימים וקלים לקאפקייקס ביתי וממכר, כזה שלא יבייש אף קונדיטוריה מקצועית

בעברית הוא נקרא עוגונית, אך אנחנו מכירים אותו בתור קאפקייקס. המקור לשם מגיע משנת 1796, מתוך ספר מתכונים של קונדיטורית אמריקאית בשם אמליה סימונס, ומאז, הפך הקינוח האישי והמתוק הזה לאחד האהובים ביותר בכל רחבי העולם, ולגמרי בצדק. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קאפקייקס שוקולד

בקערה ראשונה:

¾1 כוסות קמח

 כפית אבקת אפייה

½ כפית סודה לשתייה

 כף שוקולית

בקערה שנייה:

150  גרם חמאה רכה בטמפ' החדר

 כוס סוכר

2 ביצים

גביע יוגורט

לקרם:

150 גרם שוקולד מריר

2 כפות שמן

250 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר

3 כפות ריבת חלב 

מעט מלח

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות.מכינים את הקאפקייקס: מערבבים את כל מרכיבי הקערה הראשונה יחד ומניחים בצד. בקערה שנייה מקציפים ידנית או בעזרת מערבל עם בלון הקצפה את החמאה עד למצב שהיא קרמית. מוסיפים סוכר וממשיכים בערבול. מוסיפים את הביצים בהדרגה, ואת היוגורט ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.מוסיפים גם את תכולת הקערה הראשונה (עם המרכיבים היבשים) לקערת החמאה והביצים ומערבבים רק עד הטמעה, לא יותר מזה - ערבוב יתר ייצור מאפה דחוס. באמצעות כף או שק זילוף ממלאים תבנית 12 שקעים מרופדים בעטרות נייר מתאימות, עד 3/4 גובה השקע. אופים כ-17-20 דקות, עד שקיסם שננעץ יוצא עם פירורים לחים. מוציאים ומצננים בטמפ' החדר.

מכינים את הקרם: ממיסים את השוקולד, מערבבים, מוסיפים את השמן ומערבבים לתערובת אחידה. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מקציפים את החמאה למרקם קרמי רך. מוסיפים את תערובת השוקולד, מקציפים עד שהשוקולד נטמע בחמאה ואז מוסיפים את ריבת החלב ולבסוף את המלח. מסיימים את הערבוב באופן ידני עם לקקן. מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר. מזלפים את הקרם מעל הקאפקייקס שהצטננו בינתיים. להוציא מהמקרר 10 דקות לפני האכילה מאחר ומדובר בקרם חמאה שמתקשה בקירור.

קאפקייקס בננה טבעוני

מצרכים:

חצי כוס סוכר

כוס קמח

כפית אבקת אפייה

כפית תמצית וניל

4 בננות

כפית אבקת סודה

הוראות הכנה: 

לחמם תנור ל-160 מעלות. לערבב כוס קמח, שלושת רבעי כוס סוכר, כפית אבקת אפייה, כפית סודה לשתייה. נמעך את הבננות הקפואות ונעביר לתערובת. נוסיף 2 כפיות תמצית וניל ונערבב. בכל מנג'ט של קאפקייק נשים 2-2 וחצי כפות של בלילה. להכניס לתנור לעשרים דקות, להגיש חם. 

קאפקייקס "רד ולווט" 

100 גרם חמאה

150 גרם סוכר

שתי ביצים 

כפית תמצית וניל

200 גרם קמח

2 כפיות קקאו 

חצי כפית סודה לשתייה

חצי כפית אבקת אפיה

רבע כפית מלח

175 מ"ל חלב

כפית חומץ

צבע מאכל אדום

לזיגוג:

200 גרם אבקת סוכר

100 גרם שמנת 

20 גרם חמאה

כף חלב

כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים את החלב יחד עם החומץ, משאירים לכמה דקות ובינתיים מכינים את הקאפקייקס. בקערה מערבבים את היבשים – קמח, קקאו, סודה לשתיה, אבקת אפיה ומלח. במיקסר עם וו גיטרה מערבבים יחד את החמאה והסוכר עד למרקם קרמי (כמו מרקם משחת שיניים). מוסיפים את הביצה הראשונה, ממשיכים לערבב להטמעה, ואז מוסיפים את הביצה השניה, תמצית הוניל ומערבבים שוב לאיחוד. תוך כדי ערבוב איטי מוסיפים חצי מכמות היבשים, חצי מהחלב, חצי מכמות היבשים הנותרים וחצי החלב שנשאר. מערבבים היטב לאחר הוספת כל מרכיב.

לבסוף – מוסיפים כמה טיפות של צבע מאכל אדום ומקפלים בעדינות עם לקקן. הרעיון בקיפול הוא לא לעבד יותר מדי את הגלוטן שבקמח, אבל עדיין לערבב את כל צבע המאכל בתוך הבלילה כך שתהיה אדומה ויפה, מחלקים לתבנית שקעים עד ל3/4 גובה, ואופים למשך 18-20 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי. מצננים על רשת.

בינתיים מכינים את הקרם גבינה: מכניסים למיקסר עם וו הקצפה את אבקת הסוכר, החמאה, גבינת השמנת והוניל ומתחילים לערבב (לאט! אחרת יש ענן של אבקת אפיה בפנים שלכם) עד שכל המרכיבים מתחברים להם. לא שוכחים לעצור מדי פעם ולגרד את דפנות הקערה כדי לוודא שכל המרכיבים התחברו. ממשיכים לערבב עד למרקם חלק, כמו של משחת שיניים (או קרם, או מה שתקראו לזה). מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר (ראש זילוף) כוכב, ומזלפים עיגולים חמודים מעל הקאפקייקס. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE