הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מסטרס? הכירו את הדיאטה שיכולה להרגיע אתכם
מחקרים חדשים אשר נעשו בתחום מראים כי תזונה ים תיכונית נמצאה יעילה בהתמודדות עם סטרס ונזקיו ואף מגבירה את תחושת החיוניות. במילים אחרות, אם אתם נמצאים כעת בתקופה לחוצה, זה לגמרי הזמן לשנות את התזונה שלכם

חרדה, סטרס, מתח, הינו למעשה מצב בו הגוף שלנו, בשילוב עם הנפש, מרגיש איום כלשהו, אליו הוא מגיב באופן מיידי. מנגנון זה נובע מהדרך בה אנו תופסים סכנה, ולא בהכרח מאופי הסכנה או העוצמה שלה. במילים אחרות, כל אחד מאיתנו מתמודד עם סטרס בצורה אחרת. אך בכל מקרה, למצב זה השפעות רבות ונזקים לא קטנים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כאן בדיוק נכנסת לתמונה הדיאטה הים תיכונית, אשר מפרישה את ההורמונים הנכונים היודעים כיצד להרגיע את הגוף שלנו. תזונה זו מספקת אספקה נכונה, מגוונת ובריאה של חומרים מזינים, אשר מסייעים להתמודד עם לחץ, למזער את נזקיו, ואף להרגיש חיוניים יותר כבר בימים הראשונים. 

דיאטה זו עשירה באבץ, מגנזיום, ויטמינים, אומגה 3, נוגדי חמצון, אנטיאוקסידנטים ועוד מגוון רכיבים אשר משפיעים על רמת הסטרס. אז מה בדיוק צריך לאכול? הנה רשימה של כמה מאכלים מרכזיים:

קבוצת הפירות והירקות: ברוקולי, פלפל אדום, גרעיני דלעת (אותם ניתן לשלב בסלטים, תבשילים וגרנולה), פירות יער, ירקות עליים, ופירות הדר.

קבוצת הפחמימות: תזונה ים תיכונית לא דוגלת קמח לבן, במקום זה נכנס לתמונה לחם שיפון מלא ואיכותי. כמו כן, שיבולת שועל, קטניות שונות וגריסים. 

קבוצת החלבונים: תזונה ים תיכונית כוללת אך ורק דגי ים טריים, במיוחד אלו שעשירים באומגה 3 כגון סרדינים, דניס, סלמון, לברק ופורל.

וממה כדאי להימנע?

מומלץ להימנע משתייה מוגברת של קפאין, סוכרים, אלכוהול, ניקוטין, ובכלל מזון מעובד. כל אלו ועוד יכולים להגביר באופן ניכר את השפעת הסטרס הן על הנפש והן על הגוף. 

כמו כן, מומלץ להימנע מאכילה של מתוקים, ג'אנק פוד ועוגות, גם אם באותו רגע הם מצליחים לשפר לכם את מצב הרוח. מחקרים הראו כי קיים קשר ישיר בין צריכה של אוכל מעובד לבין דיכאון ותחושת חרדה. כך שאם אתם נמצאים בתקופה לחוצה, חשוב במיוחד להימנע מאכילה של מזונות מסוג זה.

תקופה עמוסה היא הזדמנות טובה לבצע שינוי תזונתי חיובי, לשלב פעילות גופנית סדירה אשר מפרישה הורמונים וחומרים מרגיעים, ובכך תוכלו למזער באופן משמעותי את הנזקים השונים של הסטרס. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE